Gå til innhold

hva var det vondeste med fødselen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er de minuttene ungen sitt hode er nesten ute. Da sprenger det no jææævli.

Er heldigvis ikke lange tiden men ille nok.

Skrevet

Pressriene når hodet skulle ut. Man føler at hele rompa skal revne, også må du presse selv om det gjør vondt. Riene er vonde, pressingen er tung, og det gjør vondt når du presser..

Gjest Miryks
Skrevet

Siste 15-20 minuttene med åpningsrier. Gikk fra 3 cm til full åpning på 20 minutter...

Skrevet

For meg var det åpningsriene som var verst. Men så gikk jeg fra 1 cm åpning til full åpning på under ett kvarter.

I etterkant var det helt Jævli når noen av stingene gikk opp noen dager etter fødselen. Det gjorde også litt vondt når legen kom med følgende kommentar på 6-ukers kontrollen: Jeg ser du har vært ute en vinternatt, ja...

Skrevet

For meg var det også den lille stunden før hodet skulle ut. Jeg husker jeg etterpå tenkte at enn så vondt det var, gikk det utrolig mye bedre enn jeg hadde fryktet. Det var ikke verre enn at jeg allerede da tenkte at jeg fint kunne klart å gjøre det igjen en dag. :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Riene var verst, spesielt pressriene :( Og etter å ha fått flere barn må jeg si at etterriene var et h¤#"te :(

Selve "utpressingen" har gått som en drøm, det var null stress for meg ;)

Skrevet

Åpningsfasen var værst synes jeg.

Men den gikk unanaturig fort hos meg da jeg ble satt igang med drypp tilslutt. Det var ikke sÅ vondt med førstemann.

Gjest Morn du
Skrevet

Alt var egentlig det vondeste ved den første fødselen. Etter fødsel nummer 2 var alt helt greit til morkaka skulle ut. Etter noe som føltes som en evighet med riefremkallende og akupunktur for å få den ut- det er de verste og mest meningsløse

Smertene jeg hadde.

Skrevet

Auau jeg gruer meg... og jeg er ikke gravid en gang!!

Jeg er ganske trang nedentil! Vet dere om det blir ekstra vondt for meg? Er det ekstra større sjans for å få bekkenløsning?

Skrevet

Hemoroidene jeg fikk etterpå!!!!!!!

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Mellom pressriene.

Synes forsåvidt fødselen i seg selv var grei, men akkurat i mellom pressriene, mens man ventet på en ny pressrie (som tok sin tid), så kjente jeg veldig godt smertene når hodet sto i åpningen, og ingen pause før alt av smerter plutselig forsvant da hun kom ut. Dette varte i overkant av en time, men rask fødsel ellers så skal ikke klage. Det var verdt det.

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet

Åpningsfasen var det verste, jeg synes det var godt Å fÅ pressrier og endelig kunne fÅ presse.. Husker ikke hvordan det var nÅr ungen kom, han ble tatt med vakuum, sÅ her kom liksom hele gutten i ett, husker det var vondt men deilig pÅ en mÅte :P

Skrevet

Siste presset for hodet kommer ut, akkurat når det står i åpningen! men gud så deilig og kjenne baby bare skli ut etterpå :)

Skrevet

Åpningsriene fra ca 7 cm og til pressriene startet.

Forsåvidt det å presse ned en unge uten pressrier. Jeg synes pressriene og selve utdrivningen var det minst smertefulle. Men jeg fikk bare pressrier helt på slutten, da hadde jeg hodet nesten ute, bare de aller siste pressene.

Det var så deilig å få litt hjelp av kroppen etter å ha gjort jobben på pur faen og vilje... :)

Skrevet

Syntes det var mest vondt de siste 2 cm av åpningsfasen og etter at hode hadde kommi ut og kroppen var igjen. tror nesten det var vondest, hadde vondt i flere timer etter fødsel og.. å jeg som trodde all smerte skulle gi seg når ungen var ute fikk et stort slag i ansiktet ja!

Skrevet

Det vondeste var definitivt de riene jeg hadde mens jeg ventet på at anestesien skulle komme og sette epiduralen. Etter jeg fikk epiduralen ble alt veldig mye bedre. Var vondt når babyen skulle ut også, men kan ikke sammenlignes med de smertene jeg fikk av riene i åpningsfasen.

Skrevet

Det værste var å få kateter (fikk epidural, så de måtte tømme meg med kateter før jeg kunne presse), og når de skulle sette inn sugekoppen:s Ellers syntes jeg at fødselen gikk over all forventning. Visst var det vondt, men det var liksom ikke "vondt" heller. Det går egentlig ikke an å beskrive det... Venter straks nummer 2, og gruer meg ikke i det hele tatt. Gjorde igrunnen ikke det sist heller, innstilte meg selv på at det skulle gå bra og når ungen først er inne så må den jo ut også;)

Skrevet

Spinalhodepinen fra helvete jeg fikk etterpå... Varte i en uke. :(

Skrevet
Auau jeg gruer meg... og jeg er ikke gravid en gang!! Jeg er ganske trang nedentil! Vet dere om det blir ekstra vondt for meg? Er det ekstra større sjans for å få bekkenløsning?

Vil bare si at jeg var litt nervøs fordi jeg selv alltid har vært veldig trang og har ikke hatt glede av penetrering eller sex pga stress-smerter siden første barnet kom med keisersnitt, men hvis jeg har forstått det riktig så har det absolutt ingen betydning for fødselen om du er trang til vanlig. Jeg tror ikke jeg heller hadde noen ekstra smerter pga dette under fødselen.

Det jeg derimot synes var noe vondt var når jeg valgte tidlig UL som måtte tas innvendig. Jeg hadde jo barn fra før og var blitt gravid, og jeg ga ingen beskjed, så gynekologen kunne ikke akkurat ha gjettet at jeg hadde stress-vagina, liksom. :) Det kunne heller ikke jordmora som møtte oss på føden som skulle sjekke åpning. Inn i helvette, gi meg heller et tannlegebor og en råtten tann-nerve! Fader! Heldigvis holdt de ho unna meg resten av oppholdet på føden.

Jeg er forresten også anonym nr 5#. :)

Skrevet
Auau jeg gruer meg... og jeg er ikke gravid en gang!! Jeg er ganske trang nedentil! Vet dere om det blir ekstra vondt for meg? Er det ekstra større sjans for å få bekkenløsning?
Vil bare si at jeg var litt nervøs fordi jeg selv alltid har vært veldig trang og har ikke hatt glede av penetrering eller sex pga stress-smerter siden første barnet kom med keisersnitt, men hvis jeg har forstått det riktig så har det absolutt ingen betydning for fødselen om du er trang til vanlig. Jeg tror ikke jeg heller hadde noen ekstra smerter pga dette under fødselen. Det jeg derimot synes var noe vondt var når jeg valgte tidlig UL som måtte tas innvendig. Jeg hadde jo barn fra før og var blitt gravid, og jeg ga ingen beskjed, så gynekologen kunne ikke akkurat ha gjettet at jeg hadde stress-vagina, liksom. :) Det kunne heller ikke jordmora som møtte oss på føden som skulle sjekke åpning. Inn i helvette, gi meg heller et tannlegebor og en råtten tann-nerve! Fader! Heldigvis holdt de ho unna meg resten av oppholdet på føden. Jeg er forresten også anonym nr 5#. :)

Tusen takk, jeg setter kjempe pris på at du svarte meg! <3

Skrevet

Absolutt åpninsfasen.. Gikk så fort med meg, og synes de var veldig intense. Var en ekstrem lettelse når pressriene startet. Da hadde ikke jeg vondt iallefall:) men når hodet stod i åpningen, tok jeg en duk med ISKALDT vann og holdt der nede et sted :) Hihi :) Men det hjalp!!

Gjest Miryks
Skrevet
Riene var verst, spesielt pressriene :( Og etter å ha fått flere barn må jeg si at etterriene var et h¤#"te :( Selve "utpressingen" har gått som en drøm, det var null stress for meg ;)

Ja, hjeeeelp!! De etteriene var faen meg verre enn fødselen, synes jeg! :o Lå i et døgn med faenskapet hver gang jeg ammet, og rett før jeg skulle dra, spør en av barnepleierne "Har du merket noe til etterriene? De pleier å være hakket verre hos flergangsfødende".

Skrevet

Åpningsriene, spesielt de første litt intense. Da angret jeg litt og tenkte på hva jeg hadde funnet på, spesielt siden det bare var begynnelsen og jeg visste det kom til å bli verre. Men etterhvert som man kommer mer inn i det, så går det seg til. Pressriene er nesten bare deilige for da er man snart i havn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...