Gå til innhold

Forskjellige svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første svangerskap fikk jeg jente.

Ikke kvalm, bare lite matlyst og ekstremt trøtt, i tillegg til store ryggplager.

Andre gang jeg var gravid kom kvalmen omtrent dagen etter jeg ble befruktet, testet positivt når jeg var fire uker på vei, og da hadde jeg vært kvalm i to uker allerede. Var kvalm 24/7. Dette var ikke med samme pappa som første, og jeg mistet i uke 9 og kvalmen forsvant etter et par dager.

Denne gangen er jeg fem uker, med ny pappa (høres ille ut, men er over flere år og har bare ett barn) nå er jeg ikke kvalm i det hele tatt, bare litt trøtt og minimalt med matlyst.

Er det noe i det med at når man venter motsatt kjønn enn man har hatt, så er svangerskapet anderledes? Eller er det vanlig at svangerskapene er så forskjellige?

Tenker at siden dette svangerskapet er prikk likt det første denne gangen, så kanskje jeg venter jente igjen. Vet jo at ikke jeg får ordentlig svar før ordinær ultralyd, bare lurte på deres erfaringer rundt dette :-)

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid med nr 2 (samme far) og svangerskapene er totalt forskjellige. med førstemann var jeg kvalm, uggen og kastet opp i 7mnd. Null imunnforsvar. Var forkjølet, tett i nesa og syk de første 7mnd. Hadde 5runder med uvi. Ble angrepet av kviser og så ikke ut. Klarte nesten ikke å spise. Var sykemeldt fra uke 8 til 35. Frisk på slutten, og sprek før fødsel. Ingen ryggvondt. Merket det kun om jeg hadde gjort masse de siste ukene.. Ble på måte sliten i ryggen.

Nå er jeg frisk som en fisk. Har ikke så godt imunnforsvar da, men det går greit. Ikke kvalm eller uggen, men har bekkenlåsning fra helvete. Jobbet frem til uke 20. Er trøtt, slapp og "tung" i hele kroppen. ingen kviser eller andre plager..

Venter samme kjønn som sist, gutt. :) Merkelig hvor forskjellig det kan være.. Nå er det ikke så lenge siden jeg gikk gravid da, så min teori er at jeg fikk nok sist, og kroppen er mer klar for hcg hormonet enn den var første gang. Men siden det er så kort tid siden sist, så streiker ryggen.

Skrevet

I mitt første svangerskap var jeg i toppform hele veien. Knapt nok en plage, bare bittelitt kvalm noen uker i første trimester. Fikk gutt.

I mitt andre svangerskap, ble jeg tidlig kvalm og var kvalm døgnet rundt til uke 9. Jeg hadde mer bekkenplager og ble mye raskere sliten og trøtt(kan jo skyldes at jeg hadde en liten en fra før som var hjemme med meg hele dagen, og som ikke sov hele natta før jeg var over halvveis i svangerskapet).

Denne gang fikk jeg jente.

For min del tror jeg det er formen forutfor som har hatt litt å si for hvordan formen i svangerskapene har vært. Før første svangerskap var jeg i ganske god form og jeg var dels aktiv i svangerskapet.

Før andre svangerskap var jeg ikke i særlig god form. 18 mnd mellom graviditetene og jeg rakk vel aldri å komme meg særlig ovenpå, jeg hadde bla aldri sovet mer enn 3 timer i strekk på disse 18 mnd. Klarte ikke å være særlig aktiv i svangerskapet heller.

Skrevet

Har først 3 av samme kjønn. Venter motsatt nå. Men kunne aldri gjettet det. Alle svangerskapene har vært greie. Kastet opp mindre og mindre for hvert barn. Hadde bekken plager med nr. 2 og 4.

Syns jo svangerskapene har vært forskjellige men samtidig såpass lik at jeg fikk sjokk på ul i uke 28. Trodde det var enda et av samme kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...