Gå til innhold

Hvor vanlig er det med babyshower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egntlig litt nysgjerring, og kanskje ørlite misunnelig på alle de som får babyshower nå for tiden. Føler dette har blitt en økende trend som vi sikkert har plukket opp fra ymse amerikanske filmer.

Jeg er i 20 årene, og nesten samtlige av mine bekjente som venter barn for tiden har fått en sånn fin oppmerksomhet av veninner/familie i form av en fest for babyen i magen og kommende mor.

Hvor vanlig er det EGENTLIG med babyshower?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått det, savner det heller ikke :) syns godt man kan vente med gavene til etter barnet er født, som jo er den norske tradisjonen.

Skrevet

Jeg gjorde det for min svigerinne, var tydeligvis ikke så populært for vi ble bare 4 stk (ink den gravide), hørte ikke noe fra de 7 andre engang!!! men vi kosa oss masse, lagde rosa muffins, gav henne en kurv med stelleprodukter til lille jenta (de hadde alt annet fra før siden dette var nr 2) og jeg lagde en bleiekake:) Vi brukte vel tilsammen 600kr på alt. Hun satte kjempe stor pris på det og vi syntes det var moro:)

Jeg vil også ha babyshower!!!

Skrevet

Er det noen spes tid i svangerskapet det er mest vanlig å ha det?

Skrevet

Tror ikke det er så vanlig å ha det i Norge ennå men forstår ikke hvorfor. Syns det virker kjempekoselig!

Man pleier vel vanligvis å ha det mot slutten av svangerskapet, en gang siste måneden før termin?

Skrevet

Synes det høres koslig ut jeg:)

Hadde ikke hatt imot å arrangere det til en av venninene mine, om de blir gravide nei:)

Oppmerksomhet den siste slitsomme tiden, til den gravide:)

Skrevet

Synes og dette er noe man kan vente med til babyen er født :) Vi må ikke på død og liv amerikanisere oss sånn :) Men om det blir holdt et lite selskap for en sliten vordende mor der hun er i fokus og blir litt bortskjemt før det braker løs, så stiller jeg meg litt mer positiv til d merker jeg :) Men heldigvis er vi alle forskjellige og kan ønske oss og gjøre d vi vil :) supert for de som liker slikt :)

Skrevet

Jeg arrangerte bavyshower for søsteren min i fjor - da dette erstattet utdrikkningslaget hennes. Hun var jo høygravid når hun giftet seg :) det var veldig koselig! :)

Skrevet

Har ikke skjedd i min vennekrets enda, bare hos bekjente etc.

Syns det virker veldig hyggelig jeg, fantastisk om mor blir gjort litt stas på og sånn.

Selv har jeg ikke fått noen babyshower noen gang, og tror ikke det kommer til å skje nå heller. Men det hadde jammen vært koselig, da.

Skrevet

Helt ærlig syns jeg ikke noe om de babyshower greiene. Syns en kan vente til etter fødselen med å kjøpe gaver. Jeg ser jo og forstår hvor gøy det er for en vordende mor, spesielt førstegangsfødende, og få et slikt gavedryss før fødselen.

Samtidig kjenner jeg to personer som har fått slike gavepartyer, for så å miste sine barn, like før/under fødselen.

Derfor tenker jeg at babygaver bør gies etter barnet er født. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...