Gå til innhold

Når sluttet barna med tripp trapp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å male eldste sin, gutten blir fire i november. Prosjektet ser ut til å bli mislykket. Etter tre strøk hvitt skinner fortsatt rosa/rødt igjennom. Innser at jeg burde vært mer nøye med å vaske vekk pussestøv. Frister å kaste delene i søpla, stolen er tross alt over 30 år..

Så ble litt nysgjerrig hvor lenge det er vanlig å bruke stolene? Det går jo greit for han å sitte på voksenstol, sitter på knærne dog..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 5 bruker sin enda hun elsker den :)

Skrevet

Tripp Trapp er vel en stol som alltid vil passe, og en voksen sitter like godt som et barn. Her i huset kommer de aldri til å bli kastet hvertfall. Mine foreldre har fortsatt min stol stående, og jeg er 36.

Og som du sier, den du har er 30 år, det sier jo litt om hvor lenge de varer. Men om du syns den er ødelagt pga maling, så må du nesten velge selv hva du vil gjøre.

Skrevet

Sønnen min på 5,5 år nekter å bruke sin. Men skulle ønske han ville bruke den enda.

Husker at jeg brukte den kjempelenge. Voksne kan jo også bruke den stolen.

Skrevet

De kan bruke den lenge, men våre har sluttet rundt 5 årsalderen. Rett og slett fordi de selv har ønsket å sitte på voksenstol.

Skrevet

De kan jo brukes til de blir gamle. Lilelsøsteren min på 13 sitter fortsatt på sin ved matbordet. :P

2åringen min nekter å bruke den, så her støver den bare ned til babyen blir så stor at han kan bruke den.

Skrevet

Litt utenfor tema, men har du husket å male med to strøk grunning før vanlig maling???

Gjest stårma
Skrevet

Ikke kast den! Ta heller å selg den billig på finn eller gi den bort, disse er kjempepopulære selv om de er gamle!

Skrevet

Takk for svar:)

Nei, mannen mente grunning var unødvendig, at jeg heller kunne ta et ekstra strøk maling.. Problemet er at jeg synes det blir litt mye maling med tre til fire strøk. Bruker hvit base 80..

Burde nok grunna ja:(

Skrevet

Eldste sluttet med sin da hun var fire, hun følte seg aaaalt for stor til å sitte i barnestol sånn som lillebror. Og broren forlangte å få sitte på vanlig stol nå nylig, tre år gammel. Sånn som søstra. Jeg har møysommelig pusset opp to tripptrappstoler, fordi jeg så for meg at de ville bli brukt i årevis. Jeg har satt de bort, men regner med å ta de fram når barna får skrivebord på rommene sine.

Skrevet

Du må alltid grunne slike møbler.

Pusse over med et fint sandpapir, vaske godt, grunne også male. Det er mye jobb å male møbler, men gjør du jobben skikkelig blir det veldig bra.

Mine sluttet med stolen omtrent ved skolealder, da ønske de selv å sitte på voksenstol.

Skrevet

Alltid grunne!!! Malingen dekker bedre og ikke minst sitter bedre, Alta ville du fått et helt annet resultat.

Skrevet

Jeg sitter på tripp trappen min enda jeg :-) Har brukt den i 20år og har ikke tenkt til å bytte den ut :-P Aner ikke når mini vil bytte.

Skrevet

Jeg er 25 og jeg bruker min fortsatt flittig jeg;) (Selv om dattra mi egentlig har overtatt den, hehe)

Men henger meg på dette med grunning. Har selv akkurat erfart dette med ei verandadør jeg malte. Måtte pusse/matte ned det jeg akkurat hadde malt, for så å grunne 2 strøk, og male 2 strøk på nytt over der igjen. FOR EN JOBB!! Men det ble meget bra tilslutt. Og jeg skal aldri undervurdere grunning igjen;)

Skrevet

Ja fillern! Akkurat vært ute i garasjen og tatt et fjerde strøk, og det skinner rosa fortsatt igjennom! Urk! Gjett om mannen skal få stille opp på pussejobb ikveld. For nå ser jeg ingen annen vei enn å begynne helt på nytt, og gjøre jobben ordentlig med grunning først!

Ja, ja. Typisk..

Men tusen takk for svar jenter på både det ene og det andre;)

Skrevet

Haha ja gubben her måtte også pusse ned verandadøra jeg hadde malt, fordi jeg var så sur på meg selv:P Hadde heldigvis bare tatt ett strøk, men fikk så gjennomslag av sot/nikotin at jeg skjønte det der ikke ville gå uten grunning. Dumme meg som vurderte grunning først, men som tenkte jaja det går sikkert bra. Det gjorde det ikke. Men la mannen din matte ned stolen ikveld, så grunner du 2 strøk og maler to strøk, vil da tro du blir fornøyd med resultatet;)

Og du trenger ikke pusse ned alt du har malt. Så lenge malingen er såpass ny, holder det med å matter ned/riper opp det du har malt, før du maler med sperregrunn.

Lykke til, håper du blir fornøyd tilslutt;)

Og selv om unga syns det er stas og gå over til voksenstol, så er det stas når man blir større og dra fram tripp trappen igjen;) Hehe.

Skrevet

Vår 6 og 9 åring bruker sin tripp trapp hver eneste dag :-)

Skrevet

Mine på 2 og 5 år bruker de enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...