Gå til innhold

Overnatting borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var barna deres da de overnatta borte for første gang??

Å til dere som er aleine mødre... nÅr begynte barna med overnatting hos barnefar? Å nÅr trappa dere opp til flere netter av gangen?

Ev 50/50??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos besteforeldre: 4 mnd.

Hos tante: ca 2 år.

Hos egne venner fra barnehagen: 5 år.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Guttungen her overnattet hos besteforeldre fra han var 3 mnd.. Lillesøster har vi ventet med, da hun har vært noe krevende og slitt en del med smerter etter mat, men nå er det mye bedre med henne, så regner med at det snart blir overnatting hos besteforeldrene (straks 5 mnd)

Skrevet

Ingen av mine (3 stk), har overnattet borte før de har vært 2 år, og da en sjelden gang, kanskje 2-3 ganger i året.

Skrevet

Eldste var akkurat fylt 3 når han overnattet 2 netter alene hos mormor og morfar første gang. Han var litt over 2 år når de passet han over natten hjemme hos oss, det var en natt mens jeg og pappaen var på føde/barsel med lillesøsteren.

Minstejenta er 15 mnd og har foreløpig ikke vært noen netter borte fra oss. Tviler på det blir noen før hun er 2 hvertfall.

For min del er behovet for en natt eller to alene der, i aller høyeste grad, for begge to har vært vanskelige i forhold til søvn og jeg er utslitt. Men jeg har ikke samvittighet til å overlate men egne problemer til andre. Så da får vi bare vente til nettene roer seg. Eldste er grei nå da, så han skal snart få noen netter hos mormor og morfar igjen.

Skrevet

Snuppa sov borte første gang når hun var knappe to mnd, og nå (2år)sover hun borte så ofte hun vil og når det passer for de hun vil sove hos;) er en del hos besteforeldre og tanter/onkler, men også vennepar av oss. Fungerer kjempefint, og vi sliter sjeldent med barnevakt;)

håper nestemann vil være like flink/vi være like flink å la h*n sove borte;) vet om flere tenåringer(faktisk), som fortsatt ikke klarer å sove uten foreldrene - tenker det må være tungt både for de og foreldrene?

Skrevet

Eldste var 8 mnd da han sov hos mormor første gang.

Andremann var ca 1 år da han sov hos mormor første gang.

Tredje var ca 3 år da hun som hos mormor første gang.

Fjerde var ca 1,5 år da hun sov hos mormor første gang.

Vi har sjelden barnevakt over natten, de to yngste er nå 3 og 5 år og de har sovet borte 2 eller 3 ganger.

De to eldste er nå 8 og 11 år og sover hos venner eller har venner på overnatting innimellom, men ikke så ofte.

Om jeg hadde vært alenemor vil jeg si det hadde vært normalt å sove hos pappaen fra en gang mellom 6 mnd og 1 års alder, kommer litt an på amming, hvor mye de er sammen ellers og hvor godt de kjenner hverandre. Men fra den alderen det ville vært normalt å la ungen få overnatte en natt hos besteforeldre (som barnevakt) ville det også vært normalt at pappaen kunne ha barnet.

50/50 ville jeg aldri hatt til ungene, da hadde jeg heller hatt barnet minst selv. Unner ingen barn å flytte annenhver uke på den måten, men uansett er det ikke anbefalt før barnet er minst 3 år og da skal foreldrene bo så nærme hverandre at skolekrets og venner er de samme uansett hvem av foreldrene barnet sover hos.

Skrevet

Veslejenta er 9 mnd og har ikke sovet borte enda, kommer heller ikke til å gjøre det på en stund. Dette av den enkle grunn at vi foreldrene ikke er klare for det.

Vi har heller ikke hatt barnevakt enda, men skal snart ha det for første gang. Snuppa tar ikke flaske og spiser fortsatt mye pupp, derfor har det ikke vært/er det så enkelt med barnevakt.

Skrevet

Min fyller 3 nå, og har ikke overnattet borte ennå han.

Men så har vi ikke noen besteforeldre som kan passe noe særlig heller og mine søsken har fått egne barn på løpende bånd, så de har foreløpig hatt nok med sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...