Mamma&skatt Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 var på min etterkontroll hos jordmor og jeg nevnte at mini(som er 8 uker) er veldig urolig på kvelden og sliter med å finne roen. hun anbefalte at vi blander inn 1 skje grøt i flasken hans (for stortsett kun mme) slik at han skal roe seg. forsøkte det i går, og det gikk helt greit. noen andre som har fått dette rådet?
MrsMilla Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Nei, ikke hørt om noen som fikk dette rådet, det er fullamming til 6 mnd eller mme som gjelder slik jeg forstår. MEN min egen erfaring er faktisk å gi de tynntynn grøt fra 2,5 mnd. Ikke mye, bare noen få skjeer i starten. Den første var bare så enormt sulten og ville ha mer enn pupp, og nr 3 trenger å fetes litt opp siden han er tynn, men vil ikke ha mme - bare pupp og litt velling innimellom. Går veldig greit og barnet blir mett. Prøv med tynntynn velling, gjerne morsmelk med et par små skjeer risgrøt eller maisgrøt, så tynt at det renner. Bare et par små ts i starten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå