Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Lurer på om det er noen her som jobber på avlastningssenter her? Kan dere fortelle litt om jobben? Hvordan er lønnen? Arbeidstider? (står det er spesialtilpasset turnus, hva er det?) Har høyskole utdanning, innen for pedagogik. Dette er et avlastingssenter for barn.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Lurer på om det er noen her som jobber på avlastningssenter her? Kan dere fortelle litt om jobben? Hvordan er lønnen? Arbeidstider? (står det er spesialtilpasset turnus, hva er det?) Har høyskole utdanning, innen for pedagogik. Dette er et avlastingssenter for barn. Jeg jobber på en avlastningsbolig. Herlig jobb, men veldig utfordrende til tider. For min del dårlig betalt siden jeg er utdannet som noe helt annet enn det jeg jobber med, men pedagogikk kvalifiserer vel for høyere lønn. Vaktene går fra 8-1530, 1515-2245 eller 2230-0815. Godt med helge- og kveldstillegg. Spesialtilpasset turnus betyr vel at vaktene følger brukers behov, for eksempel 1230-22 hvis det er behovet, eller noe helt annet. Det må du høre med arbeidsplassen om. Er vel mye kveldsjobbing som er aktuelt uansett, bortsett fra helgene. Hva arbeidet består av, kommer helt an på bruker. Vi har brukere som sitter i rullestol og som trenger hjelp til alt, og vi har andre brukere som klarer det meste selv, men trenger hjelp til å komme seg på aktiviteter. Noen er sterkt utagerende, og da kan man trenge mye tålmodighet, mens andre er dødssyke, og da skal man ha et virkelig sterkt hjerte for å klare å se på. Det er altså arbeid med stor variasjon, og helt umulig å vite hva du kommer til å møte på. Men uansett, den beste jobben jeg har hatt. Møter mye glede og mange utfordringer, og det er alltid kjekt å gå på jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Takk for svar... Flere som har erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå