Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Hva tjener dere, og hvordan deler dere utgiftene? Vi har ikke felles økonomi og deler regninger på krona og handler mat litt etter tur. For oss er dette en god løsning da jeg har stålkontroll på min økonomi og mannen er en liten sløser. Vi har nesten lik inntekt.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Gjør det likt som dere... bortsett fra at her er det mannen som er best på å spare...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Vi har ikke felles økonomi. Var mannen som ville ha det for han tror at han tjener best, men det han ikke vet er at jeg tjener langt bedre enn ham og at jeg nå har en fet sparekonto i mitt navn
☆☆☆ Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Vi gjør det slik at vi sitter igjen med samme sum til private utgifter etter innbetaling til felleskonto (mer eller mindre).
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Vi har ikke felles økonomi. Var mannen som ville ha det for han tror at han tjener best, men det han ikke vet er at jeg tjener langt bedre enn ham og at jeg nå har en fet sparekonto i mitt navn Ja, da kan han bare skylde seg selv. Han ville "snyte" deg, også sitter han der og selv har blitt snytt av sin egen egoisme Jeg har også en god slump med penger på sparekonto, men det vet mannen. Vet at det også irriterer han at jeg har mer penger enn han. Men vi tjener likt og har begge mulighet til å spare samme summer, bare at han velger og ikke gjøre det. HI
My_my Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Min samboer tjener vel bortimot 4 ganger så mye som meg og er flink til å spare. Jeg har vært arbeidsledig det siste året og student 3 år før det. Vi har en felles husholdningskonto hvor vi setter av ulike beløp hver mnd, og en felles husleiekonto hvor vi setter av likt beløp hver mnd (eier leiligheten 50/50). Bortsett fra det styrer vi hver vår økonomi, men er overhodet ikke nøye med at vi må "dele likt". Jeg har blitt vant til å leve på lav inntekt, han har høy utdannelse, jobber mye og er fornuftig i sin bruk av penger. Jeg er vant til å klare meg selv, og vil bidra så mye som mulig! Samtidig vet jeg at han hjelper meg om det skulle være noe!
fisken2015 Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 Her deler vi alt likt Kunne ikke tenkt meg noe annet.
fisken2015 Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Her deler vi alt likt Kunne ikke tenkt meg noe annet. Deler likt så mener jeg at alt vi får inn er felles...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 (endret) Vi har hver vår konto, men alt av penger er VåRE, ikke mine og dine. Gjelda er også VåR sammen, selv om enkelte ting står i bare den enes navn. Huslån trekkes fra hans konto, mens jeg betaler strøm, kommunale avgifter, forsikringer osv. Vi har også tilgang til hverandres nettbank, og bruker kortene om hverandre, og bytter på å betale for mat- men ingen teller kroner og øre. Skal jeg noe (ut med venner etc), eller trenger noe spesielt, og jeg feks er tom for penger, betaler han for det og omvendt. Den som har penger der og da betaler. Men nå er vi begge fornuftige når det gjelder penger da, begge to setter av litt i mnd, ingen av oss flyr på byen og bruker penger på fest og fyll i tide og utide, og vi hører med den andre om vi kjøper ting til oss selv som er veldig dyre. Vi eier selvsagt alt sammen også av hus, bil osv. Endret 1. august 2012 av Lilleva ❤ lillejenta si ❤
Leeloo76 Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Sambo tjener nesten dobbelt så mye som meg, men jeg hadde mye mer egenkapital enn ham da vi kjøpte sammen. Vi eier huset 50/50, og så deler vi alt av faste utgifter likt, resten av inntektene er vår egen. Han har mye høyere lån på sin del av huset, men har bil med lån og utgifter som jeg jo har glede av (men jeg har ikke førerkort og tar 90% av tiden kollektivt, det er hans bil) og et særkullsbarn han betaler bidrag for. Jeg har også et særkullsbarn som bor her 100%, og så har vi ett barn sammen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Her deler vi alt likt Kunne ikke tenkt meg noe annet. Deler likt så mener jeg at alt vi får inn er felles... Personlig liker jeg at vi ikke har felles økonomi. Jeg liker å ha kontroll på pengene mine og se de vokse på sparekontoen, nesten litt redd for å bruke de Når mannen ikke har den samme økonomiske sansen som jeg har vil jeg rett og slett ikke ha felles økonomi med han. Da hadde jeg nok følt at mine penger gikk med til å dekke hans sløseri som tobakk, frokost og lunsj ute fem dagen i uka og hobbyer jeg ikke har noen glede av. Heldigvis har det aldri vært et tema at vi skal ha felles økonomi, ingen av oss ønsker det og vi står fritt til å bruke pengene være slik vi selv ønsker uten innvendinger fra den andre HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå