Gå til innhold

Skal søke om engangsstønad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og har ikke jobbet opp rett til foreldrepenger. Har bare vært ferievikar og tatt ekstravakter, og har aldri tjent mer enn fribeløpet. Så kommer problemet: Når jeg skal velge sjema/krysse av for hvilke vedlegg som skal med på nav.no, så er det spørsmål om jeg har hatt lønn under utdanning. Jeg har jo tjent bittelitt, men jeg vet jo at det er langt fra nok til å få foreldrepenger, og det har heller aldri vært fast arbeid. Må jeg svare ja på spørsmålet da, eller gjelder det egentlig dem som har fått lønn fra arbeidsgiver under utdanning, altså lønnet utdanning? Det står jo ikke pensjonsgivende inntekt, så lurer på om jeg har tolket spørsmålet feil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du må ha med dokumentasjon på det du har tjent. Men for å få det riktig er det alltid greiest å høre med nav.

Skrevet

Krysser du sv for engangsstønad på søknadsskemaet, så skal du vel ikke krysse sv for noe når det gjelder inntekt? Eller husker jeg helt feil?

Tror du bare fyller inn navn, personnr, termindato og signerer når du krysser av for engangsstønad.

Husk å legge ved terminbekreftelse datert etter 26. Uke :-)

Du kan forsåvidt skrive i fritekstfeltet at du har jobbet litt, men ikke har inntekt over en halv G de siste året.

Skrevet

Jeg tror de mener lønnet utdanning. Og det har du ikke hatt, du har jo jobbet for pengene.

Skrevet

Har du hatt lønnet utdanning, søker du vel heler ikke engangsstønad, for da får du foreldrepenger beregnet ut fra inntekten du har hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...