Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Når er du for ung og når er du for gammel..... ?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Kommer an på modenhet og fysikk, tenker jeg, og for noen passer det best når man er 19 år, mens andre trenger noen flere år på baken og da vil kanskje den beste alderen ikke være før man er over 30 år
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Det er nok veldig individuelt. Jeg er 22 år og skal ha barn nummer to om ikke så lenge. Mange mener jeg er så ung og bla bla bla... Men jeg føler selv at dette har vært den perfekte alderen for meg. Jobber litt i en relativt godt betalt jobb og studerer ved siden av. Dette har fungert utmerket for oss. Jeg begynner sent og er ferdig tidlig og har veldig lite obligatorisk skole. Jeg er utrolig glad for at jeg valgte å få barn i denne alderen og kan kombinere det med studier.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Den beste alderen å få barn i er den alderen man har lyst på barn, føler seg klar for barn, og når man har mental modenhet og økonomi nok til å ta seg godt av barnet og forsørge det. Dette kan inntreffe i tenårene, 20-årene, 30- årene og 40-årene.
Gjest H to the Izzo Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Jeg vil si når du er ferdigutdannet og har jobbet et par år, er i et godt forhold som har vart en stund, og du virkelig ikke kan vente lenger. Forhåpentligvis er man da på den rette siden av førti, fremdeles fruktbar og i god form.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 Så hvis man har lyst på barn i en alder av 16- 17 år så er det ok.....?! Jeg syns man bør være minst 20. Og ikke over 38-40..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Det er vel ett spm. uten fasit;) den beste alderen for kroppen er faktisk fra 16 år! men psykisk er det ingen fasit svar. noen er klare når de er 18 mens andre 35;)
Influences Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 Så hvis man har lyst på barn i en alder av 16- 17 år så er det ok.....?! Jeg syns man bør være minst 20. Og ikke over 38-40.. Ja det er ok å få barn som 16- 17 åring, men til å annbefale..?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Så hvis man har lyst på barn i en alder av 16- 17 år så er det ok.....?! Jeg syns man bør være minst 20. Og ikke over 38-40.. Jeg har to barn. Den ene fikk jeg når jeg var 18 (ikke planlagt), den andre når jeg var 39(planlagt). Begge med samme mann. Alder har mindre betydning, selv om det er annerledes å bli mamma i voksen alder. Vi er uansett ganske like oppdragere i dag enn for tjue år siden. Foreldrerollen defineres av hvordan man er som menneske. Dette er aldersuavhengig.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 Veeel, det kommer an på så mange ting. Jeg var veldig klar da jeg var 19. Fikk mitt første barn da jeg var 20 og det andre da jeg var 22. Men nå kommer tredjemann, og jeg er 26, og jeg tenker egentlig at dette er en bedre alder å bli mor på enn da jeg var yngre. Mulig at det er fordi jeg har gjort det før og jeg er mer selvsikker av den grunn, men føler egentlig at om jeg fikk valget igjen, ville jeg ventet til jeg var minst 24. Ikke minst fordi det var skikkelig kjipt med alle kommentarene om at jeg var for ung, og spørsmål om jeg var sammen med barnefar (ja, vi er gift). Men det har jo vært helt fint. Føler ikke at jeg har savnet noe som helst, og syntes at det var topp å kombinere livet som småbarnsforeldre og studenter. Kunne ha barna hjemme til de var halvannet år fordi vi hadde fleksible studier begge to. Barnet vi får nå får vi mye tid til det første året og plutselig er det ut i barnehage fordi vi må jobbe. Har jo hus og bil og mange flere økonomiske forpliktelser. Det var ganske greit å være unge foreldre. Men som sagt, jeg ville ventet likevel. Vet ikke helt hvorfor.
Gjest thricane Skrevet 1. august 2012 #13 Skrevet 1. august 2012 Ingen fasit på det. For min del var da andre ble født, jeg var 27 år, helt perfekt.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #14 Skrevet 1. august 2012 Så hvis man har lyst på barn i en alder av 16- 17 år så er det ok.....?! Jeg syns man bør være minst 20. Og ikke over 38-40.. Jeg synes det faktisk er bedre å få barn når man er 38-40 enn tenåring som du beskriver. Ikke ok i mine øyne å få barn når man teoretisk ikke selv er voksen!!!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #15 Skrevet 1. august 2012 Så det er sagt er man ikke tenåring når man er tjue.. Det stopper på nitTEN:) Man er kanskje mer moden når man er 40.. -Men syns at man er i eldste laget når barnet er i 20årene og har foreldre i pensjonsalder..
Major HotLips Houlihan Skrevet 1. august 2012 #16 Skrevet 1. august 2012 Den beste alderen for meg må jeg si er nå, snart 29 år jeg har energi nok til små barn, samtidig som jeg føler meg moden og sikker på meg selv. Da jeg fikk eldste som nittenåring så var jeg veldig usikker på meg selv som mor og jeg hadde ikke alt på stell (hus, utdanning o.l). Nå har jeg utdanning, hus og, ikke minst, et stabilt forhold som skaper trygghet og gode oppvekstvilkår for mine barn Det er vanskelig å si når man er for gammel eller for ung, jeg føler at det er veldig individuelt. Det finnes nittenåringer som er flotte foreldre og det finnes førtiåringer som ikke burde fått barn, og motsatt selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå