Gå til innhold

Syns dere dette er rettferdig? (filleting altså....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stod i kassen i butikken i sta og havnet i kø bak en dame som fyrte seg opp ovenfor hun som satt i kassen.

Hun hadde to flasker hvor strekkoden var revet av og flaskene gikk ikke gjennom i panteautomaten. Hun i kassen var hyggelig hele veien og sa at de får ikke noe tilbake de heller siden strekkoden er revet av og de kan derfor ikke gi penger for de. Hun ble så sint, kastet flaskene i gulvet og dro derfra...

Så hva syns dere. Hvem av disse har rett syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kassadama. Rett og slett fordi sånn er reglene i Norge, strekkoden må være hel. jeg trodde det var barnevitenskap.

Skrevet

Jo, slik er reglene, men de fleste butikkene strekker seg utrolig i kundeservice, så hadde jeg vært kassedame her så hadde jeg sagt noe sånt som: "Egentlig kan du ikke få noe for flaskene uten strekkode, men jeg kan gjøre et unntak for deg"

En butikk vinner MYE på å få kundene fornøyd ;)

Skrevet

Spesielt. Jeg panter ofte flakser hvor etikettene har dotti av, aldri fått de i retur på pantemaskinene. Så det skal ikke ha noe å si, Maskinen registrerer en krone og flaska går igjennom. Har jobbet mange år i butikk nå, og kunne aldri falt meg inn og sagt nei til noen for å pante ei flaske, såfremt det er norsk pant på flaska da! Og i de få tilfellene så skjønner kunden godt hvorfor dem ikke får panten. Hehe. Er det noen flasker maskinen krangler med drar vi fram manuelle skjemaer og fyller ut. Uavhengig om etiketten på flasken er hel eller ikke. Panten har jo kunden betalt for, og rett på å få igjen, og det er bare ødeleggende for butikken å si nei og gjøre kunder sure på ett slikt (ikke-)grunnlag, når det ikke fins noe å tape på det (annet enn kunder da, noe man ikke vil tape)..

Så jeg syns at butikkdama var vrang og urettferdig ja. Ikke tror jeg hun hadde mye peiling på kundebehandling eller hva det vil si å drive en butikk heller. Og hadde hun jobbet i min butikk hadde jeg hatt argusøyne på henne!

Skrevet

Butikkmedarbeideren har rett, på vannflasker og smoothies osv så må strekkoden være hel. På vanlige 0,5 l og 1,5 l og ølflasker/bokser så har det ingenting å si. Det er ikke hun i kasaa som bestemmer, men automaten.

At hun kunne vært snill og skrevet opp ekstra på lappen går selvsagt an, men da må hun selv gå ut på returpunkt eller finne plastavfall etterpå, i tillegg så er det ikke lov. De flaskene skulle blir most sammen med resten og kan ikke settes i kasser som de vanlige flaskene, ergo butikken taper på det. Har du en striks sjef eller det skjer ofte så må man bare svare ut ifra det som står i arbeidsinstruksen deres.

Får man argusøyne etterpå får det så bare være... En av mange ting som de i kassa får kjeft for, som de overhodet ikke kan gjøre noe med..

Forresten, slutt å pelle av den strekkoden da!! evt, slutt å plukke opp tomgods fra søpla!

Skrevet

Kassadama, alltid. Har jobbet mange år i butikk selv, og erfaringen er: kunden har aldri rett! Hehe... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...