Zebra78 Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Skjærene sitter og gotter seg og ler høyt der de spiser morellene mine - rett fra treet og uten blygsel. Sparer ikke et eneste til meg. Noen tips til å bli kvitt problemet for godt? Noen som kan finne opp "kråkdegvekk" eller har andre lure ideer?
Gjest sug lut Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Nett? Sånne blinkende metallaktige stekefoliestrimler, på et vis? Still deg ved siden av treet i bikini (hvis du ikke er av dem som rakk å finne bikiniformen, da - i så fall tiltrekker du deg bare flere tobeinte tjuver)?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 cd-plater var på hytta i Mandal i fjor å så cd plater i alle frukttrær. Tenkte først det var en småby harry trend, men neida! Når til og med gamla på 90 hadde det måtte ejg spørre kroken hva de gjorde i trærne, wannabe disco var det ikke nei! Det er for å skremme bort fjærkre de blir redde av refleksjonen nemlig! Jeg har gjort det samme med frukttrærne hos mamma og all frukt er der den skal enten i trærne eller i magen og litt i fryseren, men ikke no hos fuglene HAHA! Så det er mitt tips effektivt for det er større gjenskinn enn vanlig folie.
Gjest Ziva Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Hagle. Jakttid på morelltyver nå. Tar gjerne med meg Yldizen og kommer på besøk.
Rosepus™ Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Har hørt at fugler er redde for sånne plastslanger man får kjøpt på leketøysbutikker, altså slanger som ser ekte ut, ikke hageslangen
Gjest Mentha Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 cd-plater var på hytta i Mandal i fjor å så cd plater i alle frukttrær. Tenkte først det var en småby harry trend, men neida! Når til og med gamla på 90 hadde det måtte ejg spørre kroken hva de gjorde i trærne, wannabe disco var det ikke nei! Det er for å skremme bort fjærkre de blir redde av refleksjonen nemlig! Jeg har gjort det samme med frukttrærne hos mamma og all frukt er der den skal enten i trærne eller i magen og litt i fryseren, men ikke no hos fuglene HAHA! Så det er mitt tips effektivt for det er større gjenskinn enn vanlig folie. Haha, det er akkurat det samme jeg har tenkt. Viser seg at det er mer 'dum byjente' i meg enn jeg trodde Men ja, det er visstnok veldig effektivt! Kjøp en spindel med blanke cd'er på clas og dekorer hagen
Frenzia Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Fader også, jeg så at det var noen som hadde laget seg en slik kul "uro" av knuste CD'er, og tenkte på å lage en slik selv og henge ut på uteplassen her til pynt. Trodde også det var en sånn litt kul greie å gjøre, lizzom. Kan jeg jo drite i nå, men skal seriøst henge en opp i pæretreet her. Det bærer to pærekart. De vil jeg ha selv. Ellers tips mot skjærer: Kapp ned det treet i nærheten med skjæreredet i. Mohahahaha, her ligger det strødd en gran med reder i utover plenen. Neste år får de gjemme egga sine et annet sted. (Jeg har forresten en drøm om å knerte skjære med teppebanker.)
Gjest Ziva Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 Fader også, jeg så at det var noen som hadde laget seg en slik kul "uro" av knuste CD'er, og tenkte på å lage en slik selv og henge ut på uteplassen her til pynt. Trodde også det var en sånn litt kul greie å gjøre, lizzom. Kan jeg jo drite i nå, men skal seriøst henge en opp i pæretreet her. Det bærer to pærekart. De vil jeg ha selv. Ellers tips mot skjærer: Kapp ned det treet i nærheten med skjæreredet i. Mohahahaha, her ligger det strødd en gran med reder i utover plenen. Neste år får de gjemme egga sine et annet sted. (Jeg har forresten en drøm om å knerte skjære med teppebanker.) Og jeg har en drøm om å se på.
Zebra78 Skrevet 1. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. august 2012 Fant ikke bikiniformen i år heller (må innrømme at jeg ikke lett så voldsomt) men min erfaring er at man kan se ut som en sliten kråke med en valk eller to for mye og likevel kommer det alltids et og annet mannebein og prøver seg. Men jeg skal finne meg noen cd'er og noen lekeslanger og dandere på treet til neste år. Det er litt for sent i år.... Ellers så takker jeg ikke nei til å stille Hagen til disp. For skytetrening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå