Gå til innhold

Og prisen for årets myggmiddel

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

...går i år, som alle andre år, til Mygga. Ingen over, ingen ved siden - kan gå naken i mygghøl med Mygga. Men nå er den tom... og jeg er oppspist etter dagens skogtur... og Eurax er også tom og jeg klør meg i hjel, så er det noen kjerringråd mot myggstikk-kløe eller skal jeg bare vente på mennene i hvite frakker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Har du prøvd allergimedisin? Det hjelper kanskje ikke mye, men litt. Ellers kan det jo gå an med Atarax, men det får du ikke uten resept (og det hjelper heller ikke supermye hvis du virkelig klør, men mer enn allergimedisin). Ellers får du masse medfølelse, for jeg vet hvordan det er (spesielt etter den gangen jeg i Asia ble oppspist av mygg og hadde blodutredelser overalt, sov ikke på ukesvis nesten). Ellers blir jeg aldri bitt av mygg mer (halleluja), og tenker at det kanskje er fordi jeg ikke spiser sukker. Det er enten det eller noe annet i livet mitt som har skremt bort myggen, samme hva, bra uansett.

Skrevet

Iskald aloe vera gel. Oh salige kløe forsvinner med et sukk.

Men hva er Mygga og hvor kjøper du det? Med hytte midt i mygg og knotthølet velplassert i Hedemark så trengs det et vidundermiddel.

Gjest Mentha
Skrevet

Aloe vera støtter jeg opp om! Veldig beroligende og kjølende, mmmmmm :)

Mygga går det hardt på her også, eneste jeg har vært borti som faktisk har noe effekt mot fandenskapen!

Gjest sug lut
Skrevet
Iskald aloe vera gel. Oh salige kløe forsvinner med et sukk. Men hva er Mygga og hvor kjøper du det? Med hytte midt i mygg og knotthølet velplassert i Hedemark så trengs det et vidundermiddel.
Mygga er rollon, rull på i striper (altså ikke heldekkende, den er neppe noen helsegevinst) på all utsatt hud og evt stramme tights eller andre kun tilsynelatende dekkende klær (hyttemyggen vår har slagbor) og gå lykkelig gjennom svermen - man blir visstnok "usynlig" som blodbank betraktet. Fås på apotek og i sportsbutikk.

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-827006.aspx

Skrevet

Jeg har bare fått ett myggstikk i år, og har ikke vært i nærheten av myggmiddel. Mygga som stakk meg må antakeligvis ha blitt klekket ut på innsiden av en sur, gammel polvott for å ha overlevd årets sommerer her oppe i det forbanna isødet. Litt synd at jeg lankeklasket ihjel den lille rakker'n da, med et slikt pågangsmot hadde den egentlig fortjent å leve.

Gjest amandine
Skrevet

Nordvestlandet anbefales også - vis meg den myggen som klarer å stikke i stiv kuling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...