Gå til innhold

Når begynner de egentlig å miste tenner? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 6,5 år og jeg bare lurer :)

Og funderer på om det har sammenheng med om de fikk melketennene tidlig eller sent?..Hun var 10mnd når første tittet fram :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var 17 da han trakk sin siste melketann. He he. Ingen av mine som har fått tenner før godt over året. Ingen som har mistet før 8-9 års alder. Bare en stor fordel sier tannlegene -:)

Skrevet

Min fikk tidlig tenner, og har mistet nesten alle utenom jekslene.... Han er 6,5 år.

Skrevet

Det er visstnok sammenheng mellom tannfrembrudd og tannfelling, ja. (Men ingen regler uten unntak!) Altså er det ikke uvanlig at de som får første tann (tennene generelt) ganske sent, også mister tennene ganske sent. Normalen er nok ganske vidt spekter, som med alt annet - men i forhold til et gjennomsnitt, da..

Eldste min fikk ikke sine to første tenner før han var 11-12 mnd, og resten av tennene lot også vente på seg. Han mistet ikke sin første tann før et par dager før han begynte i 2.klasse, da han var godt over 7 år! ;-)

Skrevet

Mine fikk tenner da di var 3mnd og 3 uker og mistet sin førte tann i 5 årsalderen :)

Men kjenner noen som fikk sin førte tann da de var ca 14 mnd og han på 8 år mistet nettopp sin første..........

Skrevet

Å hÅper for min datters skyld at hun ikke mÅ vente til hun er nermere 8 År hun er 5 nÅ :) ( hun fikke tenner sent) men hun snakker mye om det og miste tenner og tannfeen, hun gleder seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...