Gå til innhold

Æsj, gutten min er astma- kid :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang han har vært syk ogvi har vært med legen har legen og flere leger sagt det ikke er noe ekstra, slik er det i bhg har de sagt. Sa vi ville henvises likevel, ognå viser det seg at han har astma. Stakkars liten sim har gått så lenge uten medisin. Fikk med og ble bedre med en gang. Bra man ikke hører på legen tydeligvis, og håper han vokser det av seg. Tenk om han hadde fått anfall, da! Nå har i i allefall med om han får det... noen andre med astma- barnsom kan gi noen tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd å komme med men det samme skjedde med vårt barn!

Når han var 6 mnder så gikk jeg til lege med han fordi han var mye tett i brystet,

Legen fant ikke noe galt å sa det ikke var noe å gjøre med det.

på 7 mnders kontroll var vi hos barnelegen og da ble vi endelig tatt på alvor å jeg fikk behandling til han.

Skrevet

Stakkar liten. Hold sengeenden litt hevet, husk å skylle munn etter medisinering, støvsug og tørk støv noen ganger i uken, luft godt ut på rommet hver dag, og vi har alltid tilgjengelig kaldt vann om natten (hun drikker veldig mye når hun er plaget). Ellers så har jeg ikke så mange råd men håper din lille forholder seg bra, det gjorde ikke min og vi måtte mange runder på øre-nese-hals, da måtte de fjerne mandler

Skrevet

og polypper... Godt bedring:)

Skrevet

Jenta mi fikk astmadiagnosen som 2 åring. Hadde heldigvis en veldig flink lege som mistenkte astma med en gang og henviste oss til sykehuset.Hun har gått på flutide(kortison) morgen og kveld i tre år, men ser nå ut til at hun er i ferd med å vokse astmaen av seg. Har ikke brukt noe medisiner på tre måneder :)

Anbefaler allergitesting hvis det ikke allerede er gjort. Videre er det viktig å trene lungene gjennom å være fysisk aktiv.

Vær oppmerksom på at melk er slimdannende, så hvis han plages med slim bør ikke melk gis i store doser.

Mange astmabarn reagerer på midd så det anbefales å skifte sengetøy en gang pr uke samt ikke la barnet ligge på en gammel madrass.

God gjennomlufting og godt renhold hjelper mange.

Viktig at det ikke er mugg i huset der dere bor.

Går fint å leve godt med astma, men sørg for at medisinen alltid er der barnet er. Jeg hadde noen runder med barnehagen om dette, da de stadig glemte medisinen hennes når de gikk på tur.

Skrevet

Det blir en del å holde styr på, fryktet jo dette, men omsider har han medisiner og er mye bedre. Heldigvis bor vi i nytt hus med lufteanlegg. Pusen tror jeg nok må i fosterhjem....

Skrevet

Takk for gode råd og tips :-) han har et lammeskinn han ligger på. Bør dette ut?

Skrevet

Det samler seg nok endel støv og midd i lammeskinnet, så jeg ville ikke brukt det, med mindre det vaskes/renses minimum en gang for uka og i tillegg ristes godt hver dag. Hadde blitt for mye styr for min del..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...