Gå til innhold

Trenger litt hjelp her damer! Ang. permisjonspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, altså, jeg er ikke gravid.. ennå. Saken er den at jeg jobber på timer. Det vil si at jeg jobber 150%(ca), men har ikke NOE fast. Jobber i helsevesenet, så det er nok å ta av. Saken er den at vi har så veeldig lyst på nr. 2, men jeg er så usikker på hvordan dette foregår. Sist ble jeg sykmeldt veldig tidlig grunnet bekkenløsning, og er redd for at det vil skje igjen. Jeg vil helst slippe å gå inn i ny jobb, for så å sykemelde meg med en gang igjen.

Så det jeg lurer på er; Hvordan blir sykepengene regnet ut? (jobber jo nokså variabelt fra mnd til mnd) Og har jeg rett til permisjonspenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får permisjons penger både av sykepenger og av jobben opp til 6G, alt som kreves er at du har hatt jobb/ sykepenger el ( skattepliktig inntekt) 6 av de 10 siste mnd for du går ut i perm :)

Skrevet

Aha!!! Så da blir det regnet ut et gjennomsnitt av hva jeg har tjent det siste året eller noe da kanskje? Takk for svar!! :)

Skrevet

Jeg er HI forresten, skjønner ikke hvorfor jeg ble anonym:P

Skrevet

Tror de gjennomsnittsberegner siste tre år. Ble sånn for en venninne av meg som er i samme sit.

Skrevet

Både sykepenger og permisjonspenger regnes ut av gjennomsnittet når du jobber forskjellig fra måned til måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...