Gå til innhold

Når skal jeg finne fram babyklærne?


Squirrel79

Anbefalte innlegg

Satt i går og funderte litt på når jeg skal begynne å finne fram babyklærne etter førstemann. Hadde egentlig tenkt å vente mye nærmere termin, men så er det kanskje greit å gå gjennom det vi har og se OM det skulle være noe vi mangler (noe jeg tviler sterkt på). Er jo "bare" 22 fullgåtte uker, så det er lenge til termin ennå.

 

Om formen skulle bli dårligere, og jeg skulle bli mer sliten, så er det jo kanskje greit å ha gått gjennom ting før den tid og... Vaske klærne er ikke aktuelt ennå, men går jo an å legge de i skuffer likevel, og vaske de nærmere tiden. Oy, så mange tanker jeg plutselig hadde da! Hehe.

 

Noen andre som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte akkurat som deg, er i uke 21 og har fått et tonn klær til tulla fra søster og svigerinne. Kunne like godt sortere på størrelser osv nå, for det er jo ikke gitt at formen er knall rett før termin liksom.

Godt med alt som er gjort, og sp slipper jeg å ha huset fullt av poser med klær i flere måneder. Hater rot.

Fikk en gutt sist, men har jo masse klær på loftet etter han også som sikkert kan brukes av jente, så går likegodt igjennom det også i samme slengen ( er jo ikke alt som er blått, hehe. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt. ;) Etter ul i uke 18 dro jeg frem de klærne som ligger på boden, for å se gjennom. Formen min er så som så, så det går ikke så fort, men jeg har fått vasket 50 og 56 (finvask, det var jo vasket da jeg la det bort, men det er snart 4 år siden), og lagt det i skapet.

Resten har jeg prøvd å sortere i størrelser, slik at jeg enkelt kan ta det frem etterhvert - og det er dette som tar tid, når man har 4 år med klær liggende. *ler*

 

Jentene våre blir født hvert sitt halvår, så det er jo noe som ikke kan brukes igjen, samt at vi manglet litt vintertøy (ull, pysjer o.l.) til lillesøster. Greit å ha oversikt over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner jeg klør etter å shoppe når jeg leser dette......er 20 uker på lørdag,men vi har ei jente fra før og får gutt 7 år etter hun kom til verden. Har jo ikke noe fra henne,så jeg må snart skrive liste over hva jeg trenger:)

 

gleder meg til å bruke masse penger på knerten med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg kan begynne å finne fram klær med god samvittighet :) Vår forrige var født i januar, og nå får vi desemberbaby, så regner med vi kan bruke det aller meste opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi da kan da jammen meg jeg begynne også vært å sett over hva som fantes men det må sorteres og vaskes er i uke 28 i morgen går jammen fort disse ukene !!! :)))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk med masse klær fra familie i sommerferien, og vi kjøpte også noe da, men har bare vaska opp ullklærne. Resten ligger ennå nedpakket til vi har kommet i ordning i ny leilighet, så det blir oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg gravd fram alle kasser og poser med klær fra kjelleren og sortert de over to kvelder. Det ble 5 flyttekasser med klær i størrelse 62-92! Og i tillegg har jeg fylt tre skuffer i kommoden med klær i 50/56. Ser ut som vi ikke trenger allverden nei ;)

 

Har nå lagt alle klærne i hvite søppelposer og skrevet størrelsen utenpå. Satser på at det da blir lettvint å finne de fram etter hvert som de trengs. Er nesten pinlig berørt over hvor mye klær vi har etter førstemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...