kanutten86 Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 hei da vi begynte å planlegge å få barn, byttet jeg også fra katte sand til pellets. dette for det er bedre, mer miljøvennlig, (tryggere for barn og gravide reklamerer de for) og det støver ikke og lager lite rot. men det er slik at min minste katt ikke vil gå på do der, bare noen ganger, hva gjør jeg? prøvd "doparfyme også men vil bare gå der noen ganger ellers går det utoverresten av huset..... what to dooo..... need help... elste pusen går der og bryr seg lite.... eny one?
Mango86 Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Det kan være en fordel å blande pelletsen i sanden den første tiden. Altså noen never pellets i den gamle sanden, og etterhvert øke mengden. Katter er kresne dyr, de trenger tid til å venne seg til nye ting ellers vil den gjøre fra seg andre plasser.
Håper<3 Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Enig med Mango86 over her og hvis ikke ville jeg heller bare ha fortsettet med vanlig sand hvis det ikke funker, for det er vel bedre det enn at det ligger avføring rundt om i huset?
CamillaJ Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Pellets var bare å glemme her. Miljøvennlig eller ikke! Pus nektet. Nå er han heldigvis blitt utekatt! Anbefaler kattesanden fra EverClean. 249,- for 10 kg (ca.pris). Fås vel gjerne kjøpt i de fleste dyrebutikker...
kanutten86 Skrevet 1. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2012 Har blandet en periode og det gikk bra,og ble mindre av det. men vi var borte en lang helg nå og våre katte passere hadde ikke gjort jobben sin helt riktig og kom hjem til et stinkende hus. mine puser er langhårede så hvis jeg må tilbake til sand hva anbefalerdere da, vet dere om noen som ikke fester seg til labber og pels. er lei sand og støv i hele stua.
Håper<3 Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Vi kjøper alltid fra dyrebutikk, syns de klumper seg mye bedre enn de fra vanlig butikk, uavhengig av hvilket merke vi har kjøpt. En av mine katter er også langhåret og har aldri hatt problemer med sand rundt om i huset.
kanutten86 Skrevet 1. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2012 Har brukt ever clean og buddy sand men de er "gravere" så de graver mye ut av kassa selv om den har tak. kassa står i gangen (eneste stedet det er plss) og der går vi forbi uansett hvor vi skal i huset.... derav mye smått rundt om.....
CamillaJ Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Hmm, hva med å kjøpe en høyere kasse? Jeg kjøpte meg rett og slett en sånn plastskuff fra Ikea. Ca. 20 cm høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå