Høytoppåfjellet Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Er det bare meg som sliter med å få i meg skikkelig mat? Matlysten er lik 0 og jeg er så bekymret for at mini ikke får det hun trenger Jeg spiser stort sett bare brødmat hele tiden fordi typisk middagsmat fortsatt gir meg frysninger! På en dag spiser jeg normalt 3 skiver til frokost, 4-5 på jobb og 3 om kvelden. Innimellom spiser jeg stort sett nektariner eller annen frukt. På skivene har jeg enten leverpostei, markell i tomat, ost, prim eller hamburgerrygg.. bare det samme om og om igjen, men jeg har liksom ikke lyst på noe annet heller. Jeg drikker forresten veldig mye melk og biola til maten, og ellers bare vann. Det er liksom ikke så mye usunt jeg spiser, men jeg er redd for at jeg skal mangle noe viktig når jeg ikke spiser skikkelig av kjøtt, grønnsaker og egg.. Grønnsaker skal jeg prøve å spise mer av, men er det noe annet jeg ikke bør glemme å få i meg? Er det viktig for mini så skal jeg klare å klemme det i meg!
Ladybird2014 Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Hei! Folat er viktig i starten. Det forebygger ryggmargsbrokk, tror jeg det er. Ellers ser jo ikke kostholdet ditt så verst ut:-) Jeg har lest at babyen tar det den trenger, så ikke bekymre deg for det. Kjempebra at du er opptatt av at den lille får det h*n trenger:-) Lykke til:-)
LivHeidi Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Den lille tar det den trenger, og behovet ditt øker med sånn ca ei brødskive og et glass melk sånn ca, så det er ikke mye om å gjøre uansett. Jeg hadde store problemer med å få i meg mat de første 3- 3,5 mnd. Jeg tok folat i begynnelsen, og begynte så på vitaminer som er beregnet på gravide. Det viktigste er at du får i deg mat, når matlysta er elendig må man tenke mest på det :-)
Høytoppåfjellet Skrevet 1. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2012 Ja, jeg har sikkert spist et årsforbruk av folat Jeg begynte med det ca 3 mnd før vi begynte prøvingen og så døyde prøvingen ut i 4-5 mnd + at jeg tok folat de 3 første mnd jeg var gravid også. Men man trenger vel ikke folat etter 12 uker? Jeg er forresten 22 uker nå Det er godt å høre at det ikke er så verst hva jeg får i meg! Jeg har alltid vært så småspist liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå