Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Jeg er så lei av å være redd hele tiden. Jeg bor alene med mine to barn, og jeg tenker over gjennomsnittet mye på eventuelle farer. Jeg har masse fæle drømmer om innbrudd, mord, kidnapping og misbruk. Jeg klarer ikke dusje uten å overtenke alt som kan skje. Jeg står med dusjdøra og badedøra åpen og følger med på det som skjer utenfor badet. Prøver å lytte etter så godt jeg kan. Når jeg vasker håret får jeg nærmest panikk! Sliter med pusten, hjertet dunker skikkelig og jeg vil bare åpne opp øynene med en gang for å sjekke at personen jeg er skråsikker på har kommet seg inn i leiligheten faktisk ikke er der. Jeg sliter med å legge meg på grunn av dette. Må ha tv'n stående på hele tiden, for det minsker angsten litt med lyden og personene som er på tv'n, men det kan absolutt ikke være tegn til noe skummelt/kriminalitet på tv'n på kveldstid. Jeg er redd det skal begynne å brenne når jeg sover, og at jeg ikke skal våkne. Jeg kan ikke ligge med ryggen mot rommet, jeg må ligge sånn at jeg har oversikt over mest mulig, og ligger og ser etter alt og lytter etter alt. Jeg bruker mye tid på å overanalysere alle lyder og skygger. Og så kan jeg plutselig kjenne noe på kroppen, og begynner å tenke at det sikkert var noens hånd. Som om dette ikke er nok er jeg paranoid på andre måter også. Jeg kontakter aldri vennene mine først. Gjør jeg det blir jeg skikkelig deprimert om det tar en stund før jeg får svar, eller synes svaret var kort og personen virker lite interessert. Jeg tenker ofte at ingen liker meg. At jeg er hatet av alle og at jeg ikke kan stole på noen, for alle svikter meg til slutt uansett. Blir så sliten av dette...
lUmlUm med tulla si Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Kanskje du skulle søke hjelp? Høres ut som du har angst/depresjon/fobi, og dette kan man absolutt få hjelp for! Ta kontakt med legen, så kan han/henne hjelpe deg på vei!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Sier dette i beste mening: Søk hjelp. Søk hjelp før dette får enda mer utover livskvaliteten din og barnas
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Du kan ikke ha det slik du må skaffe deg hjelp. Har du forresten vært slik alltid eller er det noe som har begynt for. eksempel etter at du flyttet inn der du bor nå. For om det kun har vært der du bor nå ville jeg i tillegg til å snakke til legen få kommet til psykolog, også vurdert å flytte på meg for det kan være at du er litt ømfintlig for energier i akkurat det huset. At det er noe der som plager litt, og derfor skaper angsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå