Gå til innhold

Hvor lenge er deres barnehage åpen?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Åpen fra 07.30 til 17.00

Oslo

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6.30 - 17, på landet utenfor Elverum. Privat barnehage.

Skrevet
Her er det åpent fra kl.05-23. Barna kan ikke være der mer enn 10 timer per dag og man må levere turnus listene sine. Gardermoen park VIFO.

Oi, en slik barnehage vil jeg også ha til mine barn! :)

Skrevet

07.15 til 16.45. Gutten vår har max 7 timer i bhg, ofte kortere. Den som begynner sist på jobb leverer og den som slutter først henter :)

Skrevet

Bor på bygda og barnehagen er åpen fra 6.45 til 16.45

For min del kunne de gjerne ha åpnet litt senere og heller stengt litt senere :P

Er litt stress å få tidene til å passe når man må kjøre litt for å komme seg på jobb og sånne ting.

Jeg kan f.eks ikke ha en jobb med skiftarbeid på kvelden, da mannen min ikke rekker å hente i bhg etter jobb.

Skrevet

Bor i Bergen og har valgt en barnehage som er åpen 07.30 til 16.30.

Mye fordi jeg før jobbet i en som var åpen fra 06.30-17.30 og så hvor mye det går ut over driften å smøre vokesndekningen så tynnt. De fleste tenker på lang åpningstid som et pluss og ser ikke at for å ha folk på jobb i elleve timer må en ta resurssene fra et sted. Arbeidpresset blir større og barna lider under dårligere voksendekning og mye fravær og gjennomtrekk i personalet og ikke minst under å bli "passet" og tatt i mot av voksne de ikke kjenner når deres kjente ikke dekker åpnings og stengevakter...

• 2 uker senere...
Skrevet

07.00 til 17.00. Privat barnehagen. Noen av barna er der fra åpning til stengetid. På det meste har barna mine vært der fra 7.30 til 16.30. Privat.

Skrevet

Vår er åpen fra 07.15 til 16.45. Er prisen at barnehagen på Sørlandet

Skrevet
Den er i prinsipp oppe så lenge det er behov for det (ikke natta). Man leverer inn sitt jobb skjema og så får du en halvtime før og etter å hente barna. F.eks. Jeg jobber 8-17 og kan levere/hente fra 730 til 1730. Jeg bor i Sverige. Her er barnehagen til for jobben; har du feriedag får barna ikke gå i barnehagen, er du sykemeldt, i permisjon, arbeidsledig, ufør, får barna kun gå visse timer i barnehage. Det variere fra kommune til kommune. Her jeg bor fikk 2.5 åringen gå 15 timer i barnehage når jeg var i svangerskapspermisjon med søsken.

Jeg skjønner prinsippet med at barna skal har fri når foreldrene har fri, men ved sykemelding stiller det seg vel ganske annerledes? Når jeg er gravid er jeg helt ute av stand til å ta meg av andre enn meg selv, og om noen hadde tvunget meg til å ha barna hjemme da, hadde det rett og slett vært uansvarlig.

Om man er for syk til å gå på jobb, er man ofte for syk til å ta seg av små barn også? Hvordan ordner dere dette?

Ellers syns jeg prinsippet høres helt ok ut, jeg reagerer veldig på alle de som sender barna i bhg mens de selv går hjemme og har seg en fridag!

Skrevet

Kommunal barnehage til minsten, privat barnehage til eldste, begge er åpne 0730-1700, bor i Bærum :)

Skrevet
07.00 - 17.00. Er mange som jobber inni Oslo her, og derfor er dette en nødvendig åpningstid. Selv begynner jeg 07.30 på jobb og må derfor levere litt over sju. Men henter da barnet rett etter jobb, sånn ti over tre. Ingen barn har egentlig lov til å være der fra7 - 17..
Det er kanskje deres bhg sine bestemmelser?
Skrevet

6.45 - 17.00

Privat bhg utenfor Trondheim

Skrevet

07.30 til 17.00, kommunal barnehage i Oslo.

Skrevet

8 til 16.15, Oslo. Er også stengt hele juli og ellers alle skoleferier. Vanskelig når begge har 100 % jobb og vanlig 5 ukers ferie.

Skrevet
07.00 - 17.00. Er mange som jobber inni Oslo her, og derfor er dette en nødvendig åpningstid. Selv begynner jeg 07.30 på jobb og må derfor levere litt over sju. Men henter da barnet rett etter jobb, sånn ti over tre. Ingen barn har egentlig lov til å være der fra7 - 17..
Det er kanskje deres bhg sine bestemmelser?

Ja det er selvfølgelig barnehagens bestemmelse. Barnet har ikke lov til å være der mer enn et visst anntall timer i uka.

Skrevet

Privat barnehage i by, åpent fra 07.00-16.45

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

7-17 (bor i by, ja.)

Skrevet

06.45-16.30 (16.45 ved behov) bor på helgeland

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...