07&10&13? Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Hadde en exu i januar og har frem til nå vært redd for å prøve pga. En noe traumatisk hendelse rundt exu. Men vi er nå straks klare for å ta steget. Lurer derfor på om det er noen som vet noe om sjansen for å bli gravid med en eggleder? Er den veldig svekket? Og om noen av dere har vært i gjennom det samme- hvordan har oppfølgingen vært ?
3gull <3 Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Hei jeg har bare en eggleder pga exu i 2004. Etter det har jeg født to friske barn og nr 3 på vei. Skal sies att ingen av mine barn er planlagt. Etter den exuen så har jeg blitt satt opp på tidlig UL hver gang for å se at alt ok og pga uregel mens. Dette da for å se hvor langt ca jeg er på vei. Har vel ikke vært noe spess oppfølging i de to siste svangerskapene, men mener og huske at i det første svangerskapet så ble det foretatt noen ekstra undersøkelser og fulgt med.. Lykke til
Indigo 08-10-13 Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Jeg hadde exu i 2009, mistet en eggleder. Veldig dramatisk her også, så kjenner de følelsene.. Jeg har fra vi startet prøving hatt lett for å bli gravid, innen to til tre pp, også etter exu. De to siste gangene ( er gravid i uke 15) hvorav første var abort, hadde jeg faktisk eggløsning på den siden jeg mangler eggleder. Dette vet jeg fordi jeg har så kraftige eggløsningssmerter. Så det er virkelig slik at den gjenværende eggleder kan overta funksjonen til begge:) så jeg har ikke fått nedsatt fruktbarhet:) Ang oppfølging har jeg alle gangene fått tidlig ul for å stadfeste at spira sitter i livmor, rundt uke 5/6. Pluss at jeg har fått en litt senere ul for å se at alt fortsatt er bra.. Masse lykke til!
07&10&13? Skrevet 1. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2012 Godt å høre om andre som har vært i gjennom det samme og at det ikke har vært veldig vanskelig å bli gravid etter. Tok siste p-pilla i går så nå er det vel bare og krysse fingrene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå