Gå til innhold

Ånei, nettbankbrikken virker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge brukt mobilbank, så har ikke brukt kodebrikken på nesten 8 mnd. I mellomtiden har jeg fått nytt bankkort, men ikke noe kodebrikke. Er kodebrikken koblet opp til hver enkelt bankkort, eller burde jeg kunne bruke den jeg har?

Sitter i ei lita krise nå, for jeg har fått tilbud om student leilighet, og må signere iløpet av morgendagen. Jeg får ikke kode på mobilen, og nettbankbrkken vil ikke virke! Krise!!! Hva i alle dager kan jeg gjøre?

Skal dra innom banken imorgen, men skjønner ikke hva som er galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brikken er tilknyttet kontonummer, og ikke kort. Men hvorfor den ikke virker? Fordi det er noe galt med den.

Det minner meg om et skilt; "Does not work because out of order".

Skrevet

Akuratt nå midt på natta er det vel fint lite du kan gjøre uansett Desverre. Men stå tidlig opp, dra til banken og kontakt utleier. Forklar at du vil og kan ta leiligheten. Men at du har trøbbel med nettbankbrikken. :-) det ordner seg nok skal du se. Lykke til med ny leilighet.

Skrevet

er det sparkebanke1 du bruker? i såfall virker ikke brikken din fordi de har gått over til ny ;) du kan nå endten bruke en kode app de har til mobilen som du laster ned på appstoren på mobilen, eller du kan gå til banken og betale 50 eller 75 kr (eller noe sånt, husker ikke helt) for en ny brikke. de nye brikkene er knyttet opp mot personnummer og kontonummer så kan kun brukes av deg personlig, og er ment som en ekstra sikkerhet :)

Skrevet

Jeg får opp tallene på kodebrikken, men det vil ikke bli godkjent når jeg skal logge meg inn. Skjønner meg ikke på elektronikk jeg! :P

HI

Skrevet
er det sparkebanke1 du bruker? i såfall virker ikke brikken din fordi de har gått over til ny ;) du kan nå endten bruke en kode app de har til mobilen som du laster ned på appstoren på mobilen, eller du kan gå til banken og betale 50 eller 75 kr (eller noe sånt, husker ikke helt) for en ny brikke. de nye brikkene er knyttet opp mot personnummer og kontonummer så kan kun brukes av deg personlig, og er ment som en ekstra sikkerhet :)

Nei, har en lokal bank, og tror ikke de har fått noen ny brikke så vidt jeg vet. De er veldig flink å informere når det er endringer, men kan hende jeg har lest det i ammetåka tidligere ;)

HI

Skrevet
Nei, har en lokal bank, og tror ikke de har fått noen ny brikke så vidt jeg vet. De er veldig flink å informere når det er endringer, men kan hende jeg har lest det i ammetåka tidligere ;) HI

da så :) her fikk vi (heldige oss) beskjeden om brikkeslutt i underteksten på ett vanlig bankbrev :P ammetåke + mammatåke + generell vimsenhet resulterte da i bankbrikke som plutselig ikke virket en torsdag (akkurat i regnignbetalingen) og en lokalbank som hadde stengt fredagen.... Veeeldig blid den helgen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...