Gå til innhold

Dere som sparer til barna litt nå og litt da..Hvor mye..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere spart opp på egen konto til barna deres ( eller konto til barna i deres navn da).

tenker ikke på de som sparer fast hver måned, de har sikkert spart opp veldig mye:)

her er barna 3 år og 5 år. vi putter penger inn på kontoen deres ca 2 ganger i året. de har 22 000 kr hver nå. kanskje litt lite, men det kommer mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ps: setter sjelden inn bursdagpenger osv, de går til ting de ønsker seg, eller at vi har tatt litt, og heller satt tilbake når vi setter inn penger 1-2 ganger per år.

HI

Skrevet

Fast trekk, 200 kr i mnd.

Skrevet

Har microspar til en av mine konti, som jeg har kallt x og y sin sparekonto.

Hver gang jeg bruker mitt bankkort, så får de fem kroner på deling.

Så hver gang jeg drar kortet får de litt på sin konto, de pengene rører jeg ikke.

Jeg sparer ikke noe annet til dem, og jeg bruker penger de får i gave på ting til dem. Mest fordi at de pengene de får fra besteforeldrene sine er ment til å dekke en bestem ting, eller noe barna har lyst på.

Dessuten er det alltid noe de trenger, sykkel, ski, eller en eller annen leke, også ting som kjeledress, regntøy eller annet.

Jeg sier at pengene til å kjøpe kom fra mormor eller fra farmor eller hvem det nå enn er som gav dem.

Litt fordi besteforeldrene er gamle og ikke alltid like komfortable med å springe rundt i butikker, dessuten mener de at vi har bedre kontroll på hva de renger, og at vi prioriterer greit på deres vegne.

Mine foreldre har spesifisert flere ganger at de ikke ønsker at penger til barna skal stå på en sparekonto, men at de skal brukes til barna.

De vil ha beskjed om hva de pengene er brukt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...