Gå til innhold

Ville dere reagert på dette? (Langt.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aller først; hverken min samboer eller jeg er veldig sjalu, og vi kan godt snakke om kjekke menn, pene damer, eller tulle med at vi synes den andres venner er pene, sjarmerende osv. Vi har også samme syn på utroskap og begge har sagt at forholdet trolig hadde vært over dersom den andre er utro.

Som sagt er ikke jeg særlig sjalu, men jeg har opplevd utroskap i tidligere forhold, både av fysisk og ikke-fysisk art (mottatt ugreie bilder av eks.) Det har gjort meg lettere mistenksom, men jeg takler helt fint at samboeren min synes andre damer er pene osv. Likevel er det en venninne han hadde før han traff meg jeg alltid har hatt en dårlig magefølelse om.

Da vi begynte å date oppførte han seg nemlig litt rart rundt henne. Han kunne for eksempel heller bli stående å snakke med henne enn å følge meg til utgangen der vi studerte, noe han alltid pleide å gjøre, og hun kunne også skrive flørtende meldinger på veggen hans på FB. De hadde en del kontakt den perioden der, og da han fortalte at han hadde fått kjæreste uttrykket hun skuffelse fordi hun selv hadde blitt singel og ville "sjekke ham opp". Etter dette snakket jeg med kjæresten min og forklarte ham at jeg hadde en litt dårlig følelse, noe som resulterte i at han møtte henne bak ryggen min. Det ble en diskusjon rundt dette, og det endte med at han kuttet ned på kontakten en lang stund.

Nå i det siste har han hatt litt kontakt med henne igjen, og har blant annet gjort en jobb for henne som innebærer å treffe henne (offentlig sted, midt på dagen.) Han vet godt at jeg ikke helt liker det, men jeg kan jo ikke nekte ham å ha venner, så jeg har latt det gå.

Så over til saken; I helgen var jeg bortreist og samboeren min har lånt dataen min imens. Da jeg kom hjem og skulle på internett så jeg at han hadde logget av FB. Det er ganske uvanlig, for vi pleier sjeldent å skjule ting, låner hverandres telefoner osv. Uansett, jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg skulle prøve å fikse noen innstilinger han hadde endret, og trykket på loggen. Der så jeg at han hadde snakket med denne jenta. Jeg fikk en dårlig følelse, og innrømmer at jeg sjekket meldingsboksen på ipaden hans, men der lå det ingen mld. Altså virker det som han har slettet samtalen mellom dem. Hun har forøvrig også skrevet en halvveis flørtende (i mine øyne) bursdagsmld til ham på veggen hans på FB.

Vi har som regel god kommunikasjon i forholdet, så jeg tok det opp med ham om kvelden, og da svarte han: Ja, jeg møtte henne på byen, og så ble hun med meg hjem. Det er en typisk tulleting han kunne sagt, men akkurat når det gjelder denne jenta, ble jeg veldig usikker. Vi la oss rett etterpå, så jeg skjønte aldri om han faktisk hadde møtt henne eller ikke. At hun ble med hjem, VET jeg ikke er sant siden vi hadde besøk i helga. Etter dette har det vært veldig rar stemning mellom oss. Jeg har vært stille, og det har han også. På grunn av jobb og barn osv, har det ikke blitt til at vi har fått snakket mer om det, så nå er jeg kjempeusikker på om jeg bare er overnervøs, eller om dette faktisk er noe å reagere på. Særlig siden jeg egentlig ikke vet helt hvorfor denne jenta gir meg en dårlig magefølelse. Hjelp noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble usikker selv her nå gitt. "Jeg møtte henne på byen, og tok henne med meg hjem" Han tuller da sier du? Forsto liksom ikke helt poenget der...var det tull, var det ikke, sa han det fordi han vet du er sjalu nå?? eller?

Ellers tenker jeg at du er sjalu, men at du kanskje har en grunn. Vanskelig å si. Du sier ingenting om det har vært noe mer mellom dem før enn kun litt flørting på under studietiden. Jeg ville nok uansett fulgt min magefølelse her, og ta en ordentlig prat med han.

Skrevet

Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset!!!

Skrevet

Litt vrien den der. Men dere må ta dere en real prat. For meg ser dette ut som om han kanskje har følelser i bildet. Trenger ikke nødvendigvis å bety at fyren er utro, men det er vel normelt da å prøve å komme i kontakt med den andre personen, bare for å sjekke ståa.

Ta dere tid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...