Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Har en nyfødt som jeg må gi ekstra melk på flaske fordi jeg ikke har nok melk enda (prøver og prøver å få opp produkjsonen) Men hva gjør jeg om natten? Har hørt at melk man har blandet ikke skal stå grunnet bakterier. Må jeg opp å koke flaske og vann flere ganger hver natt? Og hvor ofte er det vanlig at de drikker om natten? Skal man koke flasken hver gang eller holder det å vaske den?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 For det første så må du skaffe deg fler flasker Mener jeg var oppe 3-4 ganger om natta i starten, og ikke snakk om å koke flasker da nei Ha tåteflasker med kokt avkjølt vann ved senga (halvfulle). Og så har du en termos med kokt varmt vann i. Når mini våkner heller du kokt vann i en av de halvfulle flaskene, tilsetter pulver og rister. Volia, ferdig på null komma niks
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Som hun over sier, thermos er gull! Men husl at nattamming er beste trilset for å få opp produksjon, da! Så om du orker, ta et par økedøgn, kanskje slipper du nattflasking i det hele tatt! (for nattflasking er sliiiiitsomt.... Been there done that... Da vi fikk i gang ammingen ble jeg et nytt menneske altså...)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 off...så enkelt egentlig...at man ikke klarer å tenke ut det selv...Takk
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Prøver og prøver men det kommer ikke ut noe mere Har kjøpt pumpe. Noen som vet hvor ofte og hvor lenge av gangen man skal prøve å pumpe?
PintSizedDictator Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Kok opp vann og ha i kjøleskapet. Da bare blander du erstatning i det etter behov og varmer i mikro
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Sjekk ut ammehjelpen sine sider, der er det råd om øking. Husk at det som kommer ut bare er en liten prosent av det barnet klarer å få i seg ved å suge! Så om du har sugevillig baby, er det mest effektive å bare legge til ungen og la henne die ofte! Gjerne hver time de første dagene. Hva slags pumpe har du? Noen har øett for å pumpe, andre får ikke til å pumpe it noe, men har mer enn nok til baby likevel Mitt beste pumpetriks er å sitte lett foroverlent og drive med noe annet. Feks se på tv eller lese bok eller sitte på pc'en mens du pumper. For å øke, pump max ti minutter av gangen, en gang i timen/annenhver time i et par dager. Ikke lengre av gangen, da blir du bare sår og demotivert. For å øke er det viktigere med hyppig amming/pumping enn langvarig! Drikk mye vann, og gjerne ammete! Prøv å få nok hvile,,søvn og mat, Min erfaring er at man må sette av et par dager til økingen, legge seg til sengs med babyen eller på sofaen med baby og pumpe, ta fri fra verden et par dager og bare tenke økong. Og så har man plutselig økt og alt ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Så ofte?? Heeregud...får jo ikke gjort noe annet enn å pumpe da jo. Har Medela håndpumpe, kjøpte meg ammete i dag.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 Kok opp vann og ha i kjøleskapet. Da bare blander du erstatning i det etter behov og varmer i mikro Du kan varme vannet i mikroen men ikke dersom du har tilsatt pulveret. Mikroovnen ødelegger næringsinnholdet og det er ikke anbefalt.
PintSizedDictator Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Det var jeg faktisk ikke klar over
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Kok opp vann og ha i kjøleskapet. Da bare blander du erstatning i det etter behov og varmer i mikro Du kan varme vannet i mikroen men ikke dersom du har tilsatt pulveret. Mikroovnen ødelegger næringsinnholdet og det er ikke anbefalt. Gjelder ikke det med microen bare morsmelk da? Det gjorde det når mine barn var små, men alt endrer seg jo så fort
Siljemor90 Skrevet 1. august 2012 #13 Skrevet 1. august 2012 Jeg, og de fleste jeg kjenner med flaskebarn, lager flasker for ett døgn av gangen. Har lest om det, å det står de fleste steder at morsmelkerstatning holder seg ett døgn i kjøleskap. Men det må kjøles helt ned før man setter det i kjøleskapet, med lokk :-) Også varmer jeg det bare i ett litersmål med varmt vann :-) Jeg gjør det sånn, og mamma gjorde det dånn når jeg var liten. Men sønnen min er fem mnd, og jeg var tre mnd når mamma begynte med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå