VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Pring. Bare å hoppe over pausen. I samråd med lege,så klart..
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Jeg mistet mensen med p-ring selv om jeg ikke hoppet over pausen. Aner ikke hvor normalt det er, men tror jeg hadde mensen 2-3 ganger i løpet av de par årene jeg brukte det.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Ok, så p-ring er kjapt å slutte med da? Har brukt p-sprøyte før, men tar jo månedsvis før mens kommer tilbake, og i tillegg er den kjempeuregelmessig da.. Finnes p-stav enda da, eller er den fjernet. Det er bare at jeg orker ikke disse harde menstruasjonene akkurat.. Klarer nesten ikke jobbe. Og i dag f.eks var jeg forsinket med over en time fra jobb pga så mange pauser pga så mye smerter, og toalettbesøk... Takk for svar hilsen miss møkklei..
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Bedre at du prøver å normalisere syklusene dine slik at du ikke blør så mye og ikke får så mye smerter - enn å begynne på piller eller annen prevansjon som du risikerer forstyrrer hormonene og syklusene dine enda mer senere. Akupunktur bruker å minske smerter og blødninger forholdsvis raskt
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Anonym #4: Takk for svar. Jeg har alltid hatt kraftige menstruasjoner med mye kramper og blødninger. Siden det nå allikevel er lenge til vi kan prøve å bli gravid igjen, tenkte jeg begynne på prevensjon igjen. Og da like greit med en jeg mister mens av. Altså ingen krise om jeg blir gravid, overhodet ikke, men å miste mensen er egentlig mitt mål. Hi
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har mistet mensen av Cerazette(minipille). Men med den så kan det slå begge veier, noen mister den helt, andre blir plaget med hyppige småblødninger. Så er det vel noen som sliter med ustabil syklus og vansker med å bli gravide etter å ha sluttet på den. Det har ikke jeg forsøkt enda, så kan ikke uttale meg der.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Takk for svar siste anonym Ja det er dumt at det skal være så mye styr for å slippe det helsikes klinet og marerittet..
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 JEg mistet mensen med p-stav, og ble gravid med en gang etter jeg fjernet den, men mistet den gangen, men ble gravid 2 uker etter jeg mistet... er 16 uker på fredag:D
Ennai Skrevet 31. juli 2012 #10 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har så og si mistet mensen etter at jeg satte inn hormonspiral for snart to år siden. blødde en del de første par mnd, men etter det har det kun vært en småblødning innimellom som knapt krever truseinnlegg:-) deilig!:-D
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 Yasminelle eller er det Yasmin jeg bruker.. Jeg hopper over når jeg ønsker g får Mensen og blir gravid samme Mnd jeg slutter.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 Hormonspiral! Mistet mensen fullstendig, ingenting å huske (piller /plaster osv), og ble gravid rett etter uttak:-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #13 Skrevet 1. august 2012 Du trenger ikke ha mensen om du går på vanlige p-piller, bare å droppe pausen mellom brettene. Du kan jo snakke med gynekologen din om det, men så vidt jeg har forstått er det stor enighet om at den falske blødningen vi har på pilla er helt unødvendig. Jeg hadde mensen hver tredje måned da jeg gikk på pilla, tok en uke pause mellom hver nye eske men ellers ingen pause mellom brettene. Gynekologen min sa det var helt greit. Det står litt om det på nettet, og gynekologen min sa at det var stor enighet blant gynekologer og andre eksperter om at dette var helt greit... Står litt her f.eks http://www.klikk.no/...ticle743243.ece
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. august 2012 #14 Skrevet 1. august 2012 Dersom det er lenge til dere skal ha neste barn ville jeg vurdert hormonspiral. Mange mister mensen helt av den (ca 80%), og de som ikke mister den (som meg) får den så sterkt redusert at man knapt merker den uansett. Jeg hadde store blødninger før som varte 7-9 dager, mens jeg nå bare så vidt trenger truseinnlegg og blør i 3-4 dager. Du kan ta ut spiralen når du vil, og det skal da gå kjapt å komme i gang i igjen med mensen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #15 Skrevet 1. august 2012 Anonym #4: Takk for svar. Jeg har alltid hatt kraftige menstruasjoner med mye kramper og blødninger. Siden det nå allikevel er lenge til vi kan prøve å bli gravid igjen, tenkte jeg begynne på prevensjon igjen. Og da like greit med en jeg mister mens av. Altså ingen krise om jeg blir gravid, overhodet ikke, men å miste mensen er egentlig mitt mål. Hi jeg har også alltid vært plaget av kraftige menssmerter og blødninger.., jeg bruker nå p-ring og er kjempe fornøyd! jeg har ikke tatt noe smerte stillende i forb med mens siden jeg begynte, og blødningen varer i 2-3 dager. jeg har også brukt hormonspiral, da blødde jeg sammenhengende i 6 mnd, og på ingen måte reduserte blødninger. måtte ta jerntilskudd bla pga blødningene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå