Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Alle jeg har møtt herfra er utrolig hyggelige. Ja, store biler, veldig dannede, men åpne og rause. Sitter med en hel haug fordommer om Bærumblærum osv, men er det noen som faktisk har dårlig erfaringer med folk derfra? Og er de så himla rike i grunn?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 De fleste er jo ikke fra Bærum da. Jeg er ikke rik, ikke velutdannet heller. Har to biler, den ene er en Merchedes 220E fra 09 hvis det er noe fett? Jeg er født og oppvokst her, med bærumsslekt over 100 år tilbake, og kommer ikke under blærumdame.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Store forskjeller innad i Bærum. Stabekk, Snarøya, Jar, Bekkestua, Hosle er veldig dyrt og det er mye peng her. Har sett rekkehus til 7 mill. Rykkinn og Skui er vel i en annen liga, på de fleste områder. Men herlighet, Bærum er vel helt greit det? Må vel lov å tjene penger i dette landet uten at man blir satt i bås?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Akkurat flyttet fra Bærum etter 18 år i kommunen. Kjempe fin kommune, bare å flytte dit. Syyyyyke boligpriser, men det vet du vel!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Jeg kommer fra Bærum, og mener at det er like mange forskjellige typer der som andre steder i landet. Selvsagt kommer det litt an på hvor i Bærum du bor, men jeg synes det er vanskelig å definere akkurat hvordan en fra Bærum oppfører seg. Det jeg synes er veldig greit med Bærum, er at det er en kommune med god økonomi og det er kort reisevei til både sjøen, skogen og byen
Firekids Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Jeg bor også i Bærum, østre Bærum som er nærmest Oslo. Setter stor pris på 5 minutter til sjøen, sykkelavstand til jobben i Oslo, stor dugnadsvilje i barnehage og idrettslag og en rik kommune hvis noe skulle skje. Voksne bruker sykkelhjelm og de fleste har høyere utdanning. I min valgkrets stemte 78% Høyre. :-) Betalte 6,7 mill for huset i 2006, så gratis er det ikke. I statistikker kommer det frem at det er få som er skilt her. Det er jo fordi de ikke har råd til å bo her... Og det er utrolig vanskelig for de det gjelder. Veldig mange har tre barn og det er mye Alexander, Henrik, Herman, Hedda, Hermine og sånne klassiske navn. Ikke noe jåleri. Sigrid, Ola, Ingrid, Aksel og sånne type navn og. Går voldsomt mye på ski...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Jeg bor også i Bærum, østre Bærum som er nærmest Oslo. Setter stor pris på 5 minutter til sjøen, sykkelavstand til jobben i Oslo, stor dugnadsvilje i barnehage og idrettslag og en rik kommune hvis noe skulle skje. Voksne bruker sykkelhjelm og de fleste har høyere utdanning. I min valgkrets stemte 78% Høyre. :-) Betalte 6,7 mill for huset i 2006, så gratis er det ikke. I statistikker kommer det frem at det er få som er skilt her. Det er jo fordi de ikke har råd til å bo her... Og det er utrolig vanskelig for de det gjelder. Veldig mange har tre barn og det er mye Alexander, Henrik, Herman, Hedda, Hermine og sånne klassiske navn. Ikke noe jåleri. Sigrid, Ola, Ingrid, Aksel og sånne type navn og. Går voldsomt mye på ski... Bare det at du nevner akkurat noen av disse navnene (Hermine, aksel) og at 78 prosent stemmer høyre får meg til å tenke at ja, endel av mine fordommer om bærum stemmer hehe...
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Født og oppvokst der flott sted å vokse opp:)
Firekids Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 He, he. Er Hermine og Aksel snobbenavn? Kanskje litt. :-) Men Høyrefolk er vel 1/3 av Norge for tiden (ikke meg), så med litt romslig fortolkning er bare 78% litt over snittet. :-)
Gulosten™ Skrevet 31. juli 2012 #10 Skrevet 31. juli 2012 Født og oppvokst der, både i øst og vest, men Lommedalen/Bærums Verk er jeg så glad i at jeg nesten begynner å gråte av å tenke på at jeg aldri skal bo der igjen, og at barna mine ikke skal få ha et like fantastisk sted å bo. Det er fantastisk der vi bor nå og (Oslo øst, ved skogen innenfor bomringen), men B.V. altså....! Ingen over, ingen ved siden
Willy Wonka Skrevet 31. juli 2012 #12 Skrevet 31. juli 2012 Født og oppvokst der, både i øst og vest, men Lommedalen/Bærums Verk er jeg så glad i at jeg nesten begynner å gråte av å tenke på at jeg aldri skal bo der igjen, og at barna mine ikke skal få ha et like fantastisk sted å bo. Det er fantastisk der vi bor nå og (Oslo øst, ved skogen innenfor bomringen), men B.V. altså....! Ingen over, ingen ved siden Hvorfor ikke flytte tilbake? Kan jo leie Martha og Ari sitt hus til 45.000 mnd til dere finner noe eget
Gulosten™ Skrevet 1. august 2012 #13 Skrevet 1. august 2012 Født og oppvokst der, både i øst og vest, men Lommedalen/Bærums Verk er jeg så glad i at jeg nesten begynner å gråte av å tenke på at jeg aldri skal bo der igjen, og at barna mine ikke skal få ha et like fantastisk sted å bo. Det er fantastisk der vi bor nå og (Oslo øst, ved skogen innenfor bomringen), men B.V. altså....! Ingen over, ingen ved siden Hvorfor ikke flytte tilbake? Kan jo leie Martha og Ari sitt hus til 45.000 mnd til dere finner noe eget Haha, ja nemlig det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå