Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Historien er lang..,men etter 3 barn og mange år med opp,-og nedturer, tikker det desverre mot alenemortilværelsen. Har ca 330.000 i årslønn + vil motta 4000 i barnetrygd og så blir det jo noen tusen i bidrag. Uansett vet jeg at det vil bli knalltøft økonomisk og ser mørkt på de neste årene. Ønsker kjøpe et nytt rekkehus,koster 2,300.000, jeg vil ha ca 400.000 i egenkapital fra salg av huset vi har i dag. Kvir meg for å ringe banken...er vel latterlig å tro at jeg får et såpass stort lån alene. Noen med erfaring..? Vil jeg få litt overgangsstønad med den inntekten? Orker ikke forel å tråle nav sine sider...er rimelig oppgitt. Dere som er alenemødre,hvordan er tilværelsen...? Gruer meg..kunne vert godt med litt trøst..;-)
Gjest sandyBay1 Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Så lenge du har sikker inntekt så burde du kanskje klare et lån Pust inn og ro ned. Alt ordner seg for snille jenter. Er barna dine små? Store? Mye fritidsakt på de? Sfo? Barnehage?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Så lenge du har sikker inntekt så burde du kanskje klare et lån Pust inn og ro ned. Alt ordner seg for snille jenter. Er barna dine små? Store? Mye fritidsakt på de? Sfo? Barnehage? Takk for svar:-) barna er 1, 5 og 14 , 2 i barnehage,ingen sfo forel. Eldstemann trenger per i dag mest, blir mer og mer fritidsaktiviteter etter hvert på de minste regner jeg med. Høye utgifter blir det jo uanset,det koster å leve i Norge.. Er jo vant med å ha 2 inntekter til grunn så blir en stor omstilling.. Det ordner seg vel...viktigste blir jo å få fred og ro, gleder meg litt til å styre mitt eget liv sånn sett, men økonomien bekymrer og kan nok gjøre tilværelsen vanskelig.. Redd for ikke å kunne tilby barna det de trenger.. HI
Koala *g07* Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Har omtrent samme lønn som deg, et barn mindre. Jeg har ikke vært i kontakt med banken for å ta opp lån, men mulig du kan ha krav på startlån fra kommunen? Når det gjelder OS, er det mulig du får noen tusenlapper. Jeg har selv søkt og venter på vedtaket. Det er stramt å leve på en inntekt, men det meste går. Om du har barn i barnehage / SFO, har du mulighet for å søke om stønad til tilsyn som dekker 64% av utgiftene.
Gjest sandyBay1 Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Så lenge du har sikker inntekt så burde du kanskje klare et lån Pust inn og ro ned. Alt ordner seg for snille jenter. Er barna dine små? Store? Mye fritidsakt på de? Sfo? Barnehage? Takk for svar:-) barna er 1, 5 og 14 , 2 i barnehage,ingen sfo forel. Eldstemann trenger per i dag mest, blir mer og mer fritidsaktiviteter etter hvert på de minste regner jeg med. Høye utgifter blir det jo uanset,det koster å leve i Norge.. Er jo vant med å ha 2 inntekter til grunn så blir en stor omstilling.. Det ordner seg vel...viktigste blir jo å få fred og ro, gleder meg litt til å styre mitt eget liv sånn sett, men økonomien bekymrer og kan nok gjøre tilværelsen vanskelig.. Redd for ikke å kunne tilby barna det de trenger.. HI Hør med kommunen ang husbanklån. Fikk det der engang jeg, og da kun på O.s faktisk ( men jobbet ved siden av). Hadde tre barn på 4 - 8 og 10 år den gangen og priser meg lykkelig. Men kostet mindre med leilighet da. Ellers var det ganske så stramt med mat og aktiviteter og takker hver dag ennå, at foreldrene mine stillte opp for ungene mine Men alt gikk. Klarte tom å skrape sammen penger til syden hvert år, men reiste da rundt skolestart slik at de ble billigst mulig Og du har vel kanskje krav på søskenmoderasjon? Og betale etter inntekt hvis de er i en kommunal b.hage?
Regnbuemamma Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Alt går kjære deg! Syns faktisk du har god økonomi jeg.. jeg har kun en 60% stilling,men håper på mer. Har ikke OS, og lite i barnebidrag. Får tilskudd til bhg og sfo. Så har under 20000 i måneden, og vi er 3. Så vær gla for det du har, og ikke se begrensninger, bar mulighetene.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Takk jenter for tilbakemeldingene,skal ikke mye til før jeg føler meg lettere.. Det skal nok gå,bare utrolig tiltak å ta fatt i alt, er jo en "negativ" situasjon å komme i. Har ingen å spille på i forhold til avlastning, bortsett fra barnefar. Det tynger meg ekstra. Min mor har desverre fått alzheimer og mine søsken er forsåvidt ressurs-sterke, men har barn, full jobb og mer så nok med seg og sitt..kan altså bare regne med meg selv ;-) Jeg forguder ungene mine og vil nok stå på 100% for at de skal ha det bra,selv om det ikke blir siste skrik av klær og utstyr. Det er utrolig vemodig å ikke kunne tilby et hjem med mor og far sammen, men med konstant manglende engasjement fra barnefar, som skaper en miss-stemning hos meg...som igjen smitter over på alle inkl barna..., - tror jeg det skal bli mere harmoni over det hele å starte for seg selv. MEN som sagt økonomien bekymrer meg så jeg har vondt i magen, konstant.. Ikke lett dette livet! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå