Gå til innhold

Hvordan håndtere trassig 3,5-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg visste ikke at det gikk an å bli så rasende hysterisk forbanna som dette kjære barnet mitt blir.

Det begynner som regel med syting for de mest absurde ting. Må gå den ene veien i stede for den andre, inn på den ene siden i bilen i stede for den andre, lillebror har en leke h*n lekte med for 2 timer siden og nå vil ha tilbake osv.

Det begynner med sutring, også eskalerer det derfra når h*n får beskjed om å slutte ellers så får det konsekvenser.

Det er akkurat som om h*n går inn i en transe. De hylene h*n kommer med høres ut som dødshyl.

Vi har prøvd med time out i trappa. Men det funker bare ikke.

H*n nekter plent å sitte der. Og når jeg ender opp med å sette h*n i trappa 350 ganger i løpet av 1,5 time, så må jeg ærlig innrømme at jeg gir opp. Aker seg ned og setter seg på gulvet, så fort rumpa toucher trappetrinnet.

Så da prøvde jeg med at h*n må gå på rommet, og bli der til h*n har roet seg, men h*n roer seg jo ikke. Begynner å gå løs på inventar, kaster ting, slår i vegger og dør med diverse gjenstander, hyler, hopper, raser, roper.

Kan holde på i timesvis. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og begynner å lure på om det er noe riv ruskende galt med ungen min.

Det er noe som har kommet ganske i det siste. Før kunne det være en gang i måneden. Men nå er det 4 dagen på rad. Hjelp meg!!!

Når h*n er blid er det jo verdens herligste unge. Alle liker h*n, og barnehagen blir "sjokkert" når jeg forteller om noen av raseriutbruddene, for det kan de bare ikke se for seg.

Jeg vet ikke helt hvilken fremgangsmåte jeg skal velge lengre, for ingenting ser ut til å funke.

Hva gjør dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...