Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 I uke 30 og har selvfølgelig fått en kjempevond hemoroide.. Må man trykke den inn igjen, eller kan jeg bare la den være 'ute', og behandle med krem? Tror sist jeg besvimer av smerte hvis jeg prøver å trykke den på plass.. Er det vanlig at det blir igjen en 'pose' på utsiden av hullet - akkurat som en hudfold liksom - når hemoroiden forsvinner.. Er dette noe man bør snakke med lege om? Eller kan de hudfoldene bare være der hvis de ikke ertil plage?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Du skal ikke trykke den inn om den ikke lar seg trykke inn, altså ikke om det gjør så vondt. Tviler på at du vil ha særlig effekt av krem. Her er et kjerringråd (om enn noe snodig), som funker hver gang: Kjøp en hodekål. Riv av ett blad, og skjær vekk stilken (det hvite). Stryk kålbladet helt flatt med strykejern på svak varme. Brett bladet i to, og stapp det inn mellom rompeballene. La det ligge over natta. Bruk gjerne bind, for kålen trekker væsken ut av hemoroiden og det kan bli en del. Gjenta hver natt til hemoroiden er borte (her har det aldri tatt mer enn max 3 netter). Høres sykt ut, men det funker virkelig
Gjest SHOC Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Ta en tur til legen og be om råd. Du kan prøve og smøre med Sheriproct som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Hudfoldene er ikke farlige og kan bare være hvis de ikke plager deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå