LuksusLiv Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Jeg liker det virkelig ikke! Vil helst ikke feire i det hele tatt, men baker ei kake og ber de nærmest på kaffe, mest fordi ungene syns det er stas. Vet ikke hvorfor jeg ikke liker det egentlig, det byr meg rett og slett bare i mot å skulle feire meg selv, være midtpunkt liksom. Huff..... Ja, det er ikke så lenge til jeg har bursdag, hehe....
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Ja, jeg liker det Hadde bursdag forrige helg jeg og ser på det som en ypperlig grunn til å samle storfamilien, spise godt og ha det hyggelig. Jeg lagde middag til alle, bakte kaker og hadde en fin dag med alle sammen, gaver fikk jeg også
Flettfrid og lilleprins Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Ja, jeg elsker å feire, både min egen og andres bursdager. Jeg elsker også dåp, bryllup og selskapligheter generelt!
LuksusLiv Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2012 Ja, jeg er også veldig glad i selskapeligheter, syns det er veldig stas når andre skal feires. Men å feire meg selv, det syns jeg bare blir helt......feil, kleint.
Gjest Mentha Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Nei jeg har sluttet å like det. Det var vel noe med å runde 20 og være ganske 'ferdig' med både gaverushet og rusen over å være midtpunkt. Nå er det bare småfælt, men jeg også baker kake og inviterer til kaffe med de nærmeste. Og så inviterer gjerne jeg og mannen til felles bursdagsfest en gang i året, men det blir noe annet, for da er det stort sett hans venner som kommer (mine bor for langt unna) og det blir mer hans feiring enn min. Og så er det ikke fokus på _bursdag_ men på _fest_
valkyrien Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Hater bursdagsfeiring for egen del. Har ikke feiret siden jeg ble 16.
Sinetree Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Jeg elsker bursdager! Både min egen og andres! Er stas å være midtpunktet en hel dag I min familie er vi litt bursdagsgale, f.eks feiret min 76 år gamle Mormor bursdagen sin fem (!!) ganger i fjor (med ulike gjester)!
LuksusLiv Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2012 Hater bursdagsfeiring for egen del. Har ikke feiret siden jeg ble 16. Phu, godt å høre at jeg ikke er den eneste......
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 Nei det gjør jeg ikke, jeg har aldri likt å feire bursdagen min igrunn heller. Tror mamma inviterte alle jentene i klassen min da jeg gikk i første klasse, men etter det fikk jeg lov å bestemme selv hvem jeg skulle be. Det ble 3 nabogutter jeg lekte med, og var jeg veldig i siget var det to andre nabojenter. Men det er vel så langt jeg har strekt meg også, men da ble det nesten som en vanlig dag som vi lekte bare med god mat og masse kaker. Vi spiste kaker i mange dager etterpå. Jeg har ikke inivitert noen i min bursdag på 6 år. Tantebarnet mitt har bursdag noen dager før meg, så prioriterer hans dag istede. Min mann som har bursdag noen to uker etter meg har vi invitert litt familie til, men det ble ikke det i år og kommer nok ikke til å bli det fremover heller. For han ble onkel på sin bursdag i år. Så vi lar heller de små få feire dagene sine med pomp og prakt, så blir det heller gave overrekking for de voksne på slutten. For vi er nemlig ikke de eneste som har bursdag denne mnd. Vi har 8 som har bursdag i denne mnd, så skulle alle ha feiret sine dager hadde vi ikke gjort noe annet, så jeg er veldig fornøyd med denne løsningen. Men jeg baker alltid kake til bursdagen min, det kommer jeg ikke utenom. Jeg har forøkt meg på å si jeg ikke skal bake den ene kaka alle liker, men den Må vi ha hver gang noen i huset har bursdag. Og den baker jeg til alle de andres bursdag også.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #10 Skrevet 31. juli 2012 Jeg liker alle bursdager, men særlig min egen. At jeg har pasert 45 endrer ikke den saken. Jeg er nok som min bestemor som nøt hver eneste fødselsdag og hadde familieselskap med minst 20 gjester til hun var 92.
holahopp Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 Jeg gleder meg til bursdagen min vært år, men blir like skuffa hver eneste år. Har nesten ikke feiret bursdagen min siden jeg var 14...familien hadde aldri tid til å feire den for faren til stemoren min døde ett par dager før min bursdag derfor skal de sørge på min bursdag. Men nå fyller jeg snart 30 og gleder meg som bare det. Prøver alt jeg kan å gjøre stas på alle andre i familien og syns det er kjempegøy
Diddels Skrevet 31. juli 2012 #12 Skrevet 31. juli 2012 Ingen feirer bare bursdagen min. Jeg feirer bursdagen min sammen med begge svigerforeldrene mine og flere andre i familien, så jeg er på ingen måte høydepunktet. Men svigermor pleier å bake suksessterte da, som jeg er veldig kresen på. Bare jeg får den er alt bra. Har ikke hatt bursdagsselskap siden jeg var 13 år.
2_små_og_flere_grå Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Synes ikke det er noe viktig å feire bursdagen min, og det er vel noen år siden det har blitt gjort.. kan godt lage til en fest med noen venner om man har muligheten, men det er vel mer bare en unnskyldning for å treffes og ha det moro MEN, jeg er derimot veldig glad i gratulasjoner og oppmerksomhet sånn sett, det synes jeg er stas.. Har faktisk bursdag i morra og ser allerede fram til å få gratulasjoner
IreneUtålmodig Skrevet 31. juli 2012 #14 Skrevet 31. juli 2012 Hater og vært midtpunktet Unngår å nevne det for foreldra mine hvert år , men de glemmer den aldri! Må sikkert ta intiniativet på 30 års dagen min men det er heldigvis om 1 1/2 år.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 31. juli 2012 #15 Skrevet 31. juli 2012 Huff nei.. Vil ikke være midtpunkt, har også gitt beskjed om at gaver jeg ønsker i fremtiden er stort sett bilder av barna i familien/familiebilde. Ev. noe ungene har lagd selv. Er veldig lei gavehysteriet kan man si..
Gjest Filifjonka Skrevet 31. juli 2012 #16 Skrevet 31. juli 2012 Ja, jeg elsker det! Da samler vi storfamiliene til selskap, og jeg får spise kake og være midtpunkt og prate med alle i slekta, også de som bor såpass langt unna at de sjelden er her. Foreldrene mine for eksempel.
Voilà Skrevet 31. juli 2012 #17 Skrevet 31. juli 2012 Jeg hater egentlig oppmerksomhet, og jeg liker ikke å få gaver, sånn generelt. Men akkurat bursdagen min synes jeg er stas å feire. En egen dag bare for meg er en fin ting. Skulle ønske alle kunne nyte en slik dag, der man får litt ekstra oppmerksomhet og luksus. Det er én dag i året, liksom, og den skal markeres! Sant skal sies, jeg elsker å feire andres bursdager også. Elsker å kjøpe gaver, bake kaker og gjøre litt ekstra for folk!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #18 Skrevet 31. juli 2012 Nei jeg liker ikke det i grunnen, syns det er trist. Jeg bryr meg ikke så mye om gavene, men syns de kunne tatt litt mer kontakt. Har ett godt forhold til min far, min mor ønsker jeg ikke noe kontakt med. Så den er grei. Jeg vet de er en del her i byen jeg bor (De bor ett godt stykke unna) Min far er gift da. Jeg syns at mine nærmeste kan ringe meg istedet for å gratulere meg på facebook veggen...Min tante ringte ihvertfall. Kanskje jeg er litt teit, men jeg ønsker de skulle vist på den måten. Bare ringe for å gratulere, det er ikke så mye jeg krever enn det...gaver er som sagt helt likegyldig for meg. Jeg pleier ihvertfall å ringe til mine nærmeste, og noen nære venner også da.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 31. juli 2012 #19 Skrevet 31. juli 2012 Nei, jeg liker ikke bursdagen min. Av en eller annen grunn som jeg ikke vet. Skulle gjerne unngått hele dagen, spesielt kunne jeg unngått besøk og kaffebesøk.
geitemarken Skrevet 31. juli 2012 #21 Skrevet 31. juli 2012 Jeg liker det vel ikke så godt jeg heller, men av helt andre grunner: nemlig at jeg må bake og rydde på en bestemt dag og ikke når jeg føler for det;o) Synes det er stress med alle som kommer og det å være vertinne. Jeg rekker jo aldri å koke kaffe, dekke på osv og får da heller ikke pratet med alle gjesten. Vet heller ikke om familie bare stiller opp bare av plikt eller for de har lyst, for plikt synes jeg bare er tull (og tror svigerfamilien kommer av plikt). Alle disse tingene stresser meg på MIN dag. I fjor dro jeg, mann og barn på restaurant og spiste og så på telttur. Mye bedre for meg, men ungene var blodskuffet. Blir nok mer tradisjonell feiring igjen i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå