Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Jeg er gravid i uke 36 og hadde i dag for høyt blodtrykk på svangerskapskontroll. 136/92 var det vel. Blodtrykket ble bedre da jeg fikk ligge og slappe av. Fikk streng beskjed om å roe helt ned fremover. Får rett og slett ikke gjøre noen ting. Ny kontroll av blodtrykk neste uke. Synes dette er veldig rart da jeg føler meg i kjempeform. Har absolutt ingen plager som er nevneverdige. Og derfor er det veeeeldig kjedelig å skulle ligge på sofaen hele tiden... :-( Noen andre som har/hatt høyt blodtrykk i svangerskapet? Hvor høyt var det og hva ble gjort? Måtte dere holde dere i ro?
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Jeg hadde høyt blodtrykk under svangerskapet, og fikk etterhvert svangerskapsforgiftning.. Hadde ingen plager i starten, men ble etterhvert plaget med en voldsom hodepine.. Måtte holde meg i ro og ikke anstrenge meg.. Var rundt 160/110 på det høyeste, men var rundt 140/100 når jeg ble sykmeldt og fikk beskjed om å holde meg i ro.. Var innlagt en del på sykehuset, før fødelsen ble satt i gang.. Det er kjedelig å holde seg i ro, men du får lete frem bøker, filmer og gjøre avslappende ting Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Takk for svar Noen flere med erfaringer på dette?
Major HotLips Houlihan Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Jeg hadde høyt blodtrykk under siste del av svangerskapet, det var enda midt i julestria. Husker ikke tallene, men jeg følte meg litt urven og småkvalm av og til også sov jeg ganske mye. Fikk streng beskjed om å ligge på mørkt rom og ikke lese eller se på tv for mye. Merkelig nok gikk det over da jula var vel i hus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå