Gå til innhold

Dårlig venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så trist hver gang ei venninne har vært her..

Hun skal alltid heve seg selv, alltid er hun bedre enn meg og mine osv..

Hun var her en tur for noen dager siden og i løpet av noen få timer klarte hun å si mye som jeg reagerte på, som at barnet mitt er så treg i utviklingen, hun bøyde seg ned til barnet mitt å sa "***** du er så treeeeeg du, andre på din alder har gått i mange mnd alt og snakker myyyyye mer enn deg!"

Barnet mitt er 16 mnd og har akkurat begynt å gå... sier mange ord, men ikke så ofte.....

Vi gikk oss en tur, og da vi kom tilbake sa jeg "det er så ekkelt med sånn prikking i beina etter man har gått langt"

Da fikk jeg til svar "jeg har ikke sånn jeg, men husk at JEG er myyyye bedre trent enn deg da!"

For det første er vi like "store"

for det andre trener hun ikke og kjører bil overalt, mens jeg har ikke bil å går ofte over 1 mil om dagen....

Dessuten var det bare arbeidsledige som var feite ( jeg er arbeidsledig akkurat nå)

Annen ting som irriterer vettet av meg er at hun hele tiden kommenterer måten det eldste barnet mitt snakker, h*n har snakkevansker og skal få hjelp i bhg til høsten ang det... Hele tiden etterligner hun ord h*n sier feil og ler!

Hun kjefer også på eldste barnet mitt for den miste lille ting h*n gjør.

Og om jeg snakker til barnet mitt pga h*n har gjort noe, kommer hun og avbryter meg og tar over "kjeftingen"

Jeg er den eneste venninnen hennes som er litt stor, (like stor som henne selv) og jeg har sett at hun ikke gjør sånt mot andre venner eller kritiserer barna dems. jeg tror det er hennes måte å heve seg selv på å jeg er så lei!!

Hvordan skal jeg takle dette her?

Jeg orker ikke lenger ta tlf eller svare på mld og hun maser!

Skal jeg bare si det som det er? eller er det jeg som er hårsår her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Gode venninner hakker ikke på vennene sine. Hun der er en dårlig venninne!

Skrevet

Skjønner ikke at du greier å ikke si noe tilbake jeg? Type: Jammen hvorfor er vi like store, når bare jeg er arb.ledig da? Du kan kjefte på dine egne barn, la mine være. Hvis du er så godt trent, hvorfor bruker du bilen så mye da?

Om du lar henne herse deg rundt, så virker det som om hun bare fortsetter.. Si i fra! Dette er jo ikke greit.

Gjest uni kum
Skrevet

Si fra til henne, ta igjen med samme mynt (ikke overfor barna såklart). Pirk på det du reagerer på og hvertfall fortell henne at hun ikke får prate så nedsettende om og til barna dine.

Skrevet

Jeg har ei svigerinne som er sånn! Hun skal alltid framheve seg selv med skryt, framhever sine egne barn og påpeker d mine barn ikke kan. F.eks så var ene sønnen min litt treg motorisk, og d må hun påpeke. "kan han ikke åle enda, seriøst?!? Hun legger opp til konkurranseforhold barna i mellom, passer sine barn som en hauk og sier ifra hvis mine barn tar i fra hennes barn noe, men ikke omvendt, forlanger at hennes barn skal se deres favorittprogrsm på barnetv etc. I motsetning til venninna di er hun "familie" , så jeg kan ikke kutte henne ut helt, m mannen min blåste seg opp skikkelig til henne sist gang de var på besøk her!

Du er IKKE sårbar, hun høres ut som ei med veldig dårlig utviklet sosiale antenner. Jeg ville sagt i fra, og hjelper d ikke ville jeg ha kuttet henn ut. Om ille lenge vil barna dine forstå slike spydige kommentarer, og d unner du dem vel ikke?

Skrevet

Si TYDELIG i fra til henne at hun oppfører seg dårlig, og at det ikke er aktuelt lenger. Er ikke sikkert hun skjønner det sjøl, dessverre. Da jeg var yngre hadde jeg en smule labre sosiale antenner, dårlig selvbilde osv. Dette førte til at jeg var veldig ironisk og rett og slett frekk mot spesielt en venninne, men hu sa heldigvis fra, og da begynte jeg å tenke etter hva jeg faktisk dreiv på med... så gi henne en sjans, men ikke flere enn en..

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg ikke får meg til å si noe, men må vel bare....

Jeg er kanskje en person er er lett å herse med :(

Skrevet

What!?!

Aldri i livet om jeg hadde akseptert at noen snakket til barnet mitt på den måten. Du forstår at hun regelrett ydmyker barna dine? Gjør dem usikker? Ikke aksepter slik forferdelig oppførsel!

Makan! Møkkakjerring, unnskyld språket!

Hun er ingen venninne. Gi henne klar beskjed, og kast henne ut av livet ditt hvis hun ikke godtar det.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

De som har venner som henne trenger virkelig ikke fiender, det er sikkert. Bare fortell henne hva du

Personlig forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare klikker på henne snart. Jeg hadde aldri funnet meg i halvparten av det du forteller her. Hun snakker nedsettende til deg og barna dine, hun MOBBER et lite barn, hun tilfører ikke akkurat positiv energi til vennskapet. Så hva skal du egentlig med henne?

Er noen som ofte svarer: fy faen!! Hiv han på huet og ræva ut!! Vel, det gjelder venninna di også. Hiv a på huet og ræva ut av livet ditt!

Skrevet

Det som er så genialt bra med elendige venner, er at man kan slå opp med dem :) Kutt henne ut, så skal du se du puster mye friere! Jeg har rensket opp, og det er kjipt der og da, men gudebedre, det kjennes bra ut etterpå!

Gjest Mentha
Skrevet

Jeg sliter litt med å se hva du får ut av dette 'vennskapet'? Hun virker jo ikke det minste hyggelig mot verken deg eller barna dine, og å ha henne på besøk må være forferdelig tungt.

Nei, sånne venner trenger man virkelig ikke, det er nok av andre ting å bli nedstemt av i verden!

Jeg tror nok også barna dine trenger at du står opp for dem når hun (eller andre) oppfører seg sånn mot de. Ikke la de se at det er 'greit' at andre mobber de ved at du er passiv, her må du finne fram løvemammainstinktene dine og brøle tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...