Gå til innhold

Middager som kan fryses ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager dere av middager som kan fryses ned og varmes opp igjen på travle dager? Konseptet er jo genialt, men det eneste jeg gjør det med er pannekakerøre... Takknemlig for ideer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en stor porsjon lasagne? Kan fryses i en kaserolle eller deles opp i porsjoner som kan tas frem.

Spagetti eller annen pastarett

Wok dersom du bruker ferske grønnsaker(tror ikke frosne grønnsaker bør fryses igjen selvom de kokes/stekes først

Gryter. Supper. Oksegryte feks. Grønnsakssuppe. Kyllingsuppe. Chilli Con Carne. Forresten en nydelig rett! Nå kommer jeg ikke på mer.

Skrevet

Lasagne

Pai

Gryteretter

Kjøttkaker/karbonader

Pizzasnurrer

Horn med ost og skinke

Skrevet

Hele retter frosset ned tar mye tid å tine og stor plass i fryseren. Vi pleier å fryse ned for eksempel pastasaus, men ikke pastaen. Nykokt er mye bedre og koker uansett like raskt som vi får tint sausen og dekket bordet.

Vi har også noen små beger med suppe som går raskt å tine når en av ungene skal raskt ut av huset igjen, men vi fryser ikke suppe i store porsjoner. Det fungerer ikke hos oss.

Revet ost er greit å ta opp av fryseren og vi har bestandig diverse grønnsaker å sopp, men fulle middager har vi lite av.

Skrevet
tror ikke frosne grønnsaker bør fryses igjen selvom de kokes/stekes først

Hvis man lager fiskerett av frossen filet og deretter fryser ned fiskeretten, blir det da også å fryse ned flere ganger.--

Skrevet

Jeg har bare ett spørsmål ang frossenmat. Hvordan organiserer dere det? Tar dere maten ut av fryseren og inn i kjøleskapet på morgenen? Eller steker/tiner dere rett fra fryseren? Jeg syns nemlig frossenmat uansett tar lenger tid enn å lage rask mat - står det inne i 40 min så er jo det uansett lenger tid enn jeg bruker på i skrelle og koke poteter og lage noe ved siden av :)

Så, hvordan gjør dere det for å spare tid er vel da egentlig mitt spørsmål :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...