Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Planen er at vi skal gifte oss i 2015, så vi har god tid til å spare. Men siden vi begge er veldig glad i å ha stålkontroll på absolutt alt og i tillegg liker å spare der vi kan så tenker vi at det kan være lurt å ha et realistisk utgangspunkt allerede nå. Vi blir ca 50stk til middag(av de er 10stk barn) og 20ekstra til kaffen. Lokale koster oss 5000kr og det er egentlig det eneste vi vet hva vil koste oss. Er 80.000kr et greit utgangskpunkt eller bør vi beregne mer? Hva må vi huske på å ta med i budsjettet?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Det kommer helt ann på hva slags bryllup dere skal ha. Hvis dere skal ha "alt", kjole, undertøy (der ryker det fort 1500,- bare der), fin middag laget av kokk, blomster, fotografering, trykte invitasjoner, god vin til maten og drikke etterpå, musikk og alle småtingene som klær og sko til mannen, brudebukett, klær til barn, ringer, sløyfer på stolene, bil til etter kir,taxi hjem, musikk i kirken osv tror jeg ikke dere klarer dere med 80.000,-, men er dere økonomiske og gjør det enkelt kommer dere unna med mye mindre.
smet Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Vi hadde omtrent samme størrelse, og brukte 100 000 ca.. Begynte å planlegge med 80 000, men blei en del kostnader ca ikkje hadde tenkt på på slutten. Det vi brukte penger på som eg ikkje hadde planlagt i utgangspunktet var spesiellt pynt.. Likte ikkje det som var i lokalet, så enda med å kjøpe vaser og lysfat sjølv, i tilegg til blomster pg lys. Når vi pynta lokalet fant vi ut at småborda trang duker, og felk brukt ein del penger på brikker og duker i siste liten.. Ellers brukte vi meir enn planlagt fotograf fordi vi valgte å ha han med heile dagen, fra kirka til festen.. Det som og kosta meir enn eg hadde trudd var papir til invitasjoner, bordkort, sangheftem takkekort o.l.. Dette kjøpte vi når eg budde i utlandet nokon måneder, så sparte en del der.. Ellers så brukte vi penger på lokalet, mat,drikke, servitører, bartender, antrekk til begge, brudebukett og brystblomster, bryllupskake, snacks, fruktfat, leie av duker.. Det eg kom på i farten..
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Vi gjorde alt billigst mulig, kjøpte kjolen brukt (det var den jeg falt for) og solgte den til samme pris, kjøpte invitasjoner/bordkort/pynt på ebay,hadde "privat kokk" (mat,kokk kostet ss tilsammen 5000 for 38 pers med 3 retter), fikk kaker fra england (familie der), 5 bord dekorasjoner,brudebukett,3 krosager (hvis det skrives slik),2 brudepikebuketter til 3000kr, kjøpte 2 brudepikekoler + sko i england og vi brukte vel i underkant av 45000kr.....så er det jo andre ting enn det som er på lista da også i den prisen:)
kanutten86 Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 mellom 1000-1500 per pers på mat har jeg hørt så mellom 80- 100.000 er nok ganske realistisk vis dere sparer og tenker på hva dere bruker de på.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 HI her! Fotograf trenger vi ikke å bruke penger på, har onkel og 2kompiser som jobber som fotografer så det ordner de. I forhold til maten så er onkelen til min bestevenninne kokk og han har sagt at han gladelig stiller opp å ordner det for oss. Også er det mulig at min kusine som også er kokk å kan hjelpe til (så 1000-1500kr pr pers blir det nok ikke). Servitører til middagen har vi venner som tar på seg (de kommer til å være med på festen etterpå). Alt av alkohol bestiller vi via min tante som driver hotell, så regner med vi sparer en del der også.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 HI her! Fotograf trenger vi ikke å bruke penger på, har onkel og 2kompiser som jobber som fotografer så det ordner de. I forhold til maten så er onkelen til min bestevenninne kokk og han har sagt at han gladelig stiller opp å ordner det for oss. Også er det mulig at min kusine som også er kokk å kan hjelpe til (så 1000-1500kr pr pers blir det nok ikke). Servitører til middagen har vi venner som tar på seg (de kommer til å være med på festen etterpå). Alt av alkohol bestiller vi via min tante som driver hotell, så regner med vi sparer en del der også. Da vil jeg råde dere til å spare minst 100.000,- og så heller ha litt til overs. Pengene kan fort renne ut når festen nermer seg.
Fuglefrø Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Du kommer ganske langt med 100 000 vil jeg påstå.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 vi hadde budsjett på 60 000, men endte opp med ca 55 000. Hadde 50-60 stk til middag (5 barn) og 70-80 til kaffe. Hadde hjelp på kjøkkenet, men bestilte ferdig kjøtt og poteter, tror vi kom på 5000 til sammen for maten. (alle kakene fikk vi gratis) Kjøpte brudekjole til 6000, leide klær til mannen for 3000, klær til brudepike og brudesvenn 1500, fotograf 3000, lokalet 4000, musikk 4000, så gikk det en del penger i duker, leie av lysestaker (sånne stooore) blomster (fem dekorasjoner til bord, brudebukett, bukett til brudepike 3000). Innbydelsene kostet en del, å ellers er det jo servietter og annet dill til pynt. Følte ikke at vi sparte akkurat, vi kjøpe det vi hadde lyst til, men vi hadde ikke alkohol hele kvelden. Kjøpte inn til kaffen, samt en del øl. Men de som ønsket hadde med seg sprit selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå