Gå til innhold

Litt deilig å være gravid også

Anbefalte innlegg

Skrevet

og slippe å tenke på slanking (og nei, jeg er IKKE feit, men siden jeg la på meg 8 kilo på 1 år på p-piller så har folk hylt om at jeg må stramme magen, spise mindre og trene masse). Så nå slipper man heldigvis å tenke på det, og spiser med god samvittighet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du hemningsløst legger du på deg 30 kg under svangerskapet, slik som resten av damene her inne mente var helt normalt. Det er ikke det, du bør være forsiktig med usunnheter ellers blir du aldri kvitt det etter fødsel.

Skrevet
For noen frekke folk du kjenner da!

Ikke bare jeg kjenner, her på BiM/DiB har jeg fått inntrykk av at man skal så å si ikke legge på seg under svangerskapet, og halvparten av tråder er a la: "herreguuud, jeg er 1.70 høy og veier 60 kilo, hvilken ekstremdiett kan jeg begynne på?"

HI

Skrevet
Spiser du hemningsløst legger du på deg 30 kg under svangerskapet, slik som resten av damene her inne mente var helt normalt. Det er ikke det, du bør være forsiktig med usunnheter ellers blir du aldri kvitt det etter fødsel.

Duh, jeg har født to ganger før og la på meg 20 kilo hver gang (var undervektig fra før), noen få måneder etterpå var jeg tilbake til opprinnelig vekt. Bare fordi jeg skriver at jeg skal spise med god samvittighet, betyr det ikke at jeg mumser i meg sjokolade hele tiden. Men her på forumet får man inntrykk av at man ALDRI kan smake en kakebit og til enhvertid må gå på en eller annen teit diett.

HI

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg spiste som en gris under forrige svangerskap, og la på meg 14 kilo. Alt forsvant i løpet av første uka etter fødsel.

Så ikke generaliser så veldig da!

Skrevet

Og forresten: gratulerer så masse til deg hovedinnlegger, kos deg med både mat og svangerskap :-)!

Skrevet

Jeg har kost meg og spist hva jeg ville i mine svangerskap. Men holdt meg til søtt på lørdager og spesielle anledninger, ikke sjokolade hver kveld:-) egentlig akkurat som når jeg ikke er gravid... Gått opp mellom åtte og tretten kg i mine tre svangerskap, og vært kvitt kiloene etter maks fire mnd.

Skjønner ikke at dette er så stort tema. Med sunn fornuft så er ikke verken vektoppgang eller -nedgang noe problem:-)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Kos deg! Jeg spsite også alt jeg ønsket da jeg var gravid nøt hver dag i 8 mnd :) Jeg gikk opp 20 kg, men veide lite fra før og alt er borte nå bortsett fra 2 kg og de skal få lov til å henge på videre :)

Gratulerer med graviditeten =)

Skrevet

Ikke nødvendigvis, jeg brukte første halvdel av svangerskapet på å spise sunn og næringsrik mat, og veide 3 kilo under startvekt i uke 20. De neste 20 ukene ga jeg blaffen i kostholdet. Ble sjokolade hver dag. Gikk opp 18 kilo og alt var borte en uke etter fødsel. Da veide jeg mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid.

Skrevet

Eg skjønner deg godt HI! Gutten kom for 3.5 mnd sidan, og eg må sei eg har sakna gravidmagen no i sommer i bikinisesongen.. Når eg var gravid hadde eg perfekt kulemage, og for første gang var eg komfertabel i inntilsittande topper.. No er den berre småtjukk og slapp, som før ;)

Og foresten.. Eg hadde eit greit kosthold i andre trimester.. I første og tredjet eg det eg køarte å få i meg og holde på.. Var mykje loff, feit mat og sjokolade i grunn.. Gjekk opp 8 kg og var 4 kg under startvekt ei veke etter fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...