Gå til innhold

Råd og tips til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som snart skal begynne i barnehagen, og lurer på om dere har noen råd eller lure tips til meg :)

Tenker da på utstyr og slikt.. Hva er lurt å ha liggende i barnehagen? Og kan det være noe jeg ikke har tenkt på som jeg bør kjøpe inn eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått en liste fra bhg? Greit å ha iallfall 1 ekstra sett med klær. Bleier (ikke up&go) Regnklær/støvler. Lue og jeg har et fleece sett liggende. Noe som han kan på bena inne i bhg. er også lurt. Tøffler eller slike "sokker" med såle under.

Høstdress er det også mangen som har.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

1 pakke bleier

Spør om du skal ha med solfaktor, stellekrem ol

Matboks

Drikkeflaske

Sovevogn med pose/dyne og "tett" myggnett/kattenett (spør om du skal ha med dette)

2 skiftesett (inneklær) i barnehage

Uteklær etter årstid og vær: regntøy, støvler e.l., høstdress, lue, regnvotter, vanlige votter, evt varmere klær å ha under.

Tøfler/sandaler e.l. til innebruk

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Her har de ikke med matboks og sånne ting, min sover ikke i vogn heller. Første høsten hadde jeg tre (!) utedresser, slik at jeg kunne vaske en hjemme osv...bare tull har jeg nå erfart. Til høsten har han nå bare en utedress, og så kan jeg heller kjøpe en til når jeg ser at det er nødvendig. Regnklær kommer i tillegg. Han har et par utesko til bhg og et par hjemme. Noen ekstra klær til skifte i bhg er bra å ha, de kan ligge urørt i flere uker og så en dag har han måttet skifte tre ganger :o;) gode myke klær som er gode å bevege seg i, joggebukser bruker jeg. Han har ullundertøy til kalde dager, brukte ullbody som overdel hele vinteren i fjor. Samt gode lurer og votter. Luer uten knyting (hjelmluer er kjekke, så blir de ikke så åpne i halsen)og ingen hette på genseren pga kvelningsfare!

Ellers er det jo bleier og våtservietter, et pledd til sovetiden, smokken og bamsen ;)

Endret av UndrendeUllteppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...