Gå til innhold

Noen andre her med pms-plager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder snart på å bli gal! De siste mnd har jeg hatt en syklus på 32 dager (hadde veldig uregelmessige sykluser etter fødsel). Men plagene begynner jo leeenge før selve menstruasjonen kommer.. Puppene blir kjempe ømme (det skal jeg alltids klare å leve med), får skikkelige hetetokter der jeg svetter som en gris og så kan jeg plutselig begynne å fryse, dette varer hele dagen og om natten! Og blir ekstremt irritabel. Og denne mnd startet det allerede 2 uker før mensen skulle komme. Forventet å få mensen sist søndag, men no er det tirsdag og jeg er på dag 34, og plagene bare fortsetter.

Noen andre som har det slik, og som har noen råd eller som har fått hjelp med plagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn. Har forsøkt nattlysolje og div helsekost. Hjelper litt med lavkarbo, men dette må være så ekstremt at det blir vanskelig leve på. Så min løsning var p piller. Etter tredje brettet var pms helt borte. Sammen med mange andre plager.

Skrevet
Jeg har det sånn. Har forsøkt nattlysolje og div helsekost. Hjelper litt med lavkarbo, men dette må være så ekstremt at det blir vanskelig leve på. Så min løsning var p piller. Etter tredje brettet var pms helt borte. Sammen med mange andre plager.

Det er helt grusomt!

Så bra at det hjalp med p-piller for deg :) Jeg kan ikke bruke p-piller på grunn av risiko for blodpropp. Bruker ingen perevensjon nå fordi vi prøver å bli gravide, men det ser jo ut til at det kan ta en stund.. Og virker som plagene bare blir verre og verre.

Hi

Skrevet

Ikke hi. Men hva slags p-piller?

Jeg er møkk sur og et troll lang tid før mensen. Jeg har også store porer og får lett kviser.

Men jeg ble verre av p-piller. Og har ikke så lyst å miste mitt allerede lave libido. Forskning har konkludert med at svært mange kvinner mister lysten av p-piller.

Skrevet

Det er helt grusomt!

Så bra at det hjalp med p-piller for deg :) Jeg kan ikke bruke p-piller på grunn av risiko for blodpropp. Bruker ingen perevensjon nå fordi vi prøver å bli gravide, men det ser jo ut til at det kan ta en stund.. Og virker som plagene bare blir verre og verre.

Hi

Ja det er veldig slitsomt. Blir jo depressiv i et par uker før mensen kommer. Har ikke annet enn lavkarbo å anbefale i så fall. På ketolyse var jeg nesten kvitt plagene. På middels lavkarbo hadde jeg noen av de, men gikk så lenge jeg holdt meg helt unna brød og øl. Lykke til videre, håper du finner noe som hjelper.
Skrevet

Ikke hi. Men hva slags p-piller?

Jeg er møkk sur og et troll lang tid før mensen. Jeg har også store porer og får lett kviser.

Men jeg ble verre av p-piller. Og har ikke så lyst å miste mitt allerede lave libido. Forskning har konkludert med at svært mange kvinner mister lysten av p-piller.

Ja, det kjenner jeg igjen. For meg er det lettere å ha sex selvom jeg ikke har kjempelyst selv enn å holde igjen på den korte lunta i to uker. Diane fungerer veldg bra mot kviser, men de er sterke. Yasmin er en mellomting. Jeg får hodepine av den, eller er den veldig bra. P ring fungerer også bra, men må gå en del sykluser før man merker bedring. Eneste bivirkninger jeg opplevde var pigmentflekker. Dette er jo individuelt.
Skrevet

Er de pigmentflekkene kommet for å bli? Eller bare når du går på p-pillene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...