Gå til innhold

Trenger viiirkelig hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagpengene mine går ut i februar. Da har jeg gått på dagpenger i et år. (sa opp jobben min pgr. av misstrivsel og hadde legen min i ryggen)

Nå har jeg endelig fått foten innenfor en barnehage jeg virkelig trives på.

Men alle vet jo at det tar tid å få seg 100% i Barnehage. Spesielt når man ikke har noen utdanning. Til nå har det gått bra med tanke på å være ringevikar, siden jeg har hatt trygden på si. Men fikk ikke begynt som ringevikar i barnehagen før noen mnd siden. Så det sier seg selv at jeg ikke får 100% med en gang..

Jeg blir så stressa med tanke på at dagpengene mine går ut i februar!:(

Er det maxtid på et år ved arbeidsledighet? Syns det virker litt lite? Iallefall når man iherdig prøver å få seg jobb (innen noe jeg liker)

Eller er det sånn at jeg må søke på nytt igjen? Om et nytt år fks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de går ut og du må søke på nytt, men de må vell forlenges, ta kontakt med den som har saken din så ordner det seg :)

Skrevet

Når du leverer dagpengekort står det hver gang hvor mange uker du har igjen med rett til dagpenger. Etter at disse ukene har gått ut, har du ikke rett på dagpenger mer, og må evt på sosialen dersom du ikke har funnet jobb...

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Tror dagpenger er maks 3 år, så du har lenge igjen. Du kan også få delvis dagpenger om du jobber bare litt ved siden av, det krysser du bare av på meldekortet.

Men hvis det står i vedtaket ditt eller på nett at de går ut i februar så ville jeg tatt kontakt med NAVkontoret og spurt, kanskje de må forlenge dagpengene manuelt.

Skrevet

Hvor lenge kan du få dagpenger?

Lengden avhenger av hvor høy arbeidsinntekt du har hatt i kalenderåret før, eller i gjennomsnitt i de tre kalenderårene før du søker om dagpenger.

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger

Når dagpengene dine går ut må du skaffe deg jobb slik at du selv yjener nok penger eller søke sosialstønad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...