Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 ...hva bruker du dagene til? (utenom å henge her på forumet da...)
Frenzia Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 De gangene jeg har vært sykmeldt har jeg brukt dagene til å være syk og prøvd å bli frisk igjen. Var det feil?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Kommer an på hvrfor jeg er sykemeldt. Er jeg syk (influensa, streptokokker, mageinfeksjon osv) så bruker jeg dagene på å sove, internett og kanskje litt tv om jeg orker. Var slått ut med sykdom i 5uker, og da var det kjedelig på slutten, men hadde ikke enrgi til noe. Bli frisk med andre ord. Nå er jeg sykemeldt pga bekkenlåsning, og at det er vanskelig å tilrettelegge på jobben. Nå går jeg turer i skog og mark, lett trening for å løsne opp ryggen, leker med en aktiv 2åring som har ferie fra bhg. Kommer an på dagsformen og da. Idag er jeg helt ferdig, så da har jeg sofatjeneste, mens barnet er sendt til besteforeldre. Jeg vil jo gjerne gjøre ting, men jeg kan ikke pga ryggen.. så kjeder meg masse når jeg bare ligger her, så d blir det data og tv.
Prøverpåentil Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Spørs kanskje litt hva man er sykmeldt Frenzia? Når man er langtidssykemeldt så er man ikke alltid sengeliggende.. Jeg er sykmeldt nå pga blødninger i svangerskapet så må holde meg ganske i ro.. Ellers pusler jeg litt hjemme.. Litt nettshopping.. Har litt å gjøre klart til baby så da har jeg automatisk noe å fordrive tiden på
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Var sykemeldt en uke i uke 6 grunnt blødninger. Fikk beskjed om å ligge med bena høyt. Var akkurat det jeg gjorde funket bra det 15 uker i dag og lilleknøtt ble sett på tildlig ul med et bankende hjerte og bevegelser i uke 9. Ordinær ul om 3 uker
Prøverpåentil Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Var sykemeldt en uke i uke 6 grunnt blødninger. Fikk beskjed om å ligge med bena høyt. Var akkurat det jeg gjorde funket bra det 15 uker i dag og lilleknøtt ble sett på tildlig ul med et bankende hjerte og bevegelser i uke 9. Ordinær ul om 3 uker åh så bra det hjalp!!
Gjest Heartbroken Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Det er dessverre ikke alle som kan se frem til å "bli frisk" i nærmeste fremtid. Jeg er sm pga hypermesis, og siden dette er min 5 graviditet, så vet jeg at det ikke gir seg før baby er vel ute. Så dagene mine går til å sove lenge, for når jeg sover spyr jeg ikke. Så står jeg opp og spyr. Går inn på sofaen og ser litt tv og surfer litt på nett. Spyr gjerne litt igjen. Sånn i 14-15 tiden får jeg i meg litt mat (loff eller annen lettfordøyelig "mat") og da kan jeg kanskje klare å ta en tur på butikken, gravplassen eller bare en rusletur rundt i feltet. På gode dager lager jeg middag og vasker litt klær. Og på knallgode dager, kanskje en gang i uka, er jeg i så god form at jeg kan gå på kafe eller besøk - det er kjempekoselig Det blir VELDIG mye sofaligging, og da blir det også mye pc (det er det jo noen få som har lagt merke til her inne ) og tv. å lese går ikke så bra, da jeg blir kvalm av å fokusere på små bokstaver. Så sånn går nå dagene - en dag nærmere for hver gang jeg kan krype under dyna om kvelden... Men "gevinsten" kommer til å være verd hver brekning
Frenzia Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Spørs kanskje litt hva man er sykmeldt Frenzia? Når man er langtidssykemeldt så er man ikke alltid sengeliggende.. Jeg er sykmeldt nå pga blødninger i svangerskapet så må holde meg ganske i ro.. Ellers pusler jeg litt hjemme.. Litt nettshopping.. Har litt å gjøre klart til baby så da har jeg automatisk noe å fordrive tiden på (Må bare presisere at det er innlegget ditt jeg 'liker', ikke årsaken til at du er sykmeldt, altså.)
Nordhagenjentene :) Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 I dag har jeg en god dag - sykmeldt grunnet hyperemesis, som endelig er på vei bort, og bekkenplager) - så i dag har jeg tørket av vinduene i stua på innsiden og støvsugd litt. Det føles GODT! Ellers går dagene mye til å sitte i sofaen foran tv eller data, da det er det jeg orker. :/ 4 mnd og 1 uke igjen nå....første året jeg håper sommeren (!) og høsten går FORT. *ler*
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #10 Skrevet 31. juli 2012 Jeg er sykemeldt da arbeidsgiver ikke vil tilrettelegge, så plagene mine er egentlig "småplager". Derfor har det vært 7 lange måneder... I begynnelsen gjorde jeg en del slektsforskning og har til nå et nesten komplett slektstre for lille gullet. Deretter startet jeg opp en liten business på siden, som jeg pusler med og som har gitt meg en liten ekstrainntekt. Tar ikke mange timene og holde på med daglig, og får meg til å føle at jeg får brukt meg selv. Drømmen er å leve av dette når permisjonen er over. Ellers har jeg sovet mye, har hatt enormt søvnbehov dette svangerskapet, vært mye på nettet (bla diverse forum og nettbutikker) og laget egen blogg.
Indigo 08-10-13 Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 Har ikke ork til annet enn å være hjemme å daffe. Kjeder meg ubeskrivelig mye, og ønsker meg kun tilbake til jobb, og å kunne fungere i hverdagslige rutiner..
Voilà Skrevet 31. juli 2012 #12 Skrevet 31. juli 2012 Jeg ligger helt i ro på et mørkt rom. Orker ikke noe, så jeg gjør ikke stort annet enn å oppdatere Facebook og DiB Ellers ser jeg plutselig HELE gulvet på vaskerommet, og har ryddet kjøleskapet helt plettfritt. Yay!
Kristiiin Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Jeg kjeder gørra av meg!! Sykmeldt siste tia før permisjonen min starter. Tilter av å "gå hjemme"... drittlei tv og pc
Gulosten™ Skrevet 31. juli 2012 #14 Skrevet 31. juli 2012 Går på rehabilitering, får behandling og individuell treningsveiledning. Minst 3 dager i uka.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #15 Skrevet 31. juli 2012 Det største savnet er det sosiale med jobben når man går hjemme. Har ikke hatt kontakt med kollegaer på lang tid og det er rett og slett veldig trist. De har vist null eller liten interesse for meg mens jeg har gått hjemme.
MrsMilla Skrevet 31. juli 2012 #16 Skrevet 31. juli 2012 Var sykemeldt i hele svangerskapet og brukte store deler av dagen i senga eller på sofaen, gjerne med bim et par timer for å få dagen til å gå. De første månedene var jeg for dårlig til å ha opp pcn, ble bare kvalm, og lå for det meste på badegulvet, men etterhvert gikk det greit å sitte opp og surfe litt på dagtid om jeg satt helt i ro. Endelig ferdig, og formen er kjempestigende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå