Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Vekta går kun nedover uansett hva jeg gjør, blir helt fortvilet. Kommet ned i 46 kg nå. Har alltid vert tynn, men ikke så ille. Er 162 cm høg og burde ligge på hvertfall 55kg. Spiser både frokost, lunsj, middag og kvelds. Alle måltider er forholdsvis store og sunne.. Noen som har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Spise godt med proteiner, eventuelt drikke proteinshake i tillegg til måltidene. Vei og skriv med alt du spier en periode. Bruk gjerne gratissidene til Grete Rode eller noe liknende til å beregne kaloriintaket. Det kan hende at det du regner som en normalporsjon egentlig er en miniporsjon eller at du ofte glemmer noen måltider. Prøv å få i deg minst 2200 kcak om dagen.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Takk for tips, skal sjekke ut siden. Føler selv at porsjonene er normale/store, får av og til kommentarer på hvordan jeg klarer å spise så mye jeg som er så liten. Har alltid hatt stor forbrenning og kan spise det jeg vil. Tidligere har vekten holdt seg stabil, men nå har jeg som sagt rast ned i vekt siste halve året.
May the force be with you Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Spis masse sjokolade, potetgull og drikk brus:P Hihi, neida! Men hva med slike næringsdrikker? Det er jo mange som går opp i vekt av det. (Slike som selges på apotekene).
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Nei, det har jeg ikke forsøkt. Skal til legen i dag, så får se hva han sier.. Takk for tips
Influences Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 Vekta går kun nedover uansett hva jeg gjør, blir helt fortvilet. Kommet ned i 46 kg nå. Har alltid vert tynn, men ikke så ille. Er 162 cm høg og burde ligge på hvertfall 55kg. Spiser både frokost, lunsj, middag og kvelds. Alle måltider er forholdsvis store og sunne.. Noen som har noen gode råd? Karbohydrater. Du skal gu opp i vekt omtrent på samme måte som du går ned. spise regelmessig, sundt og MYYE karbohydrater:) bananer, brød, poteter, ris, pasta +++ Drikk H-melk(om du drikker melk) Mellommåltid: Avokado, bananer, næringsdrikk(får kjøpt på apoter, men e er svindyre)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Det er bedre at du spiser mer proteiner og begynner å bruke mer av sunt fett enn at du kaster innpå med mye karbohydrater. Du går gjerne opp i vekt av karbohydratene, men de påvirker også blodsukkeret ditt på en ugunstig måte, og sammen med for mye fett så blir det en uheldig kombinasjon ift triglyserider, samt at du blir mye mer utsatt for betennelser i kroppen. Les deg opp på sunt fett, olivenolje, omega3 og cocosa. Du kan spise nøtter osv som mellommåltid, lage deg hjemmelaget bounty f.eks. (kjempegodt! og spise mye mørk sjokolade. Hvis dine måltider er fornuftige så få inn energirike mellommåltider. Ps... hvis du øker proteininntaket så pass på at du ikke går ned på grønnsaker, da risikerer du å bli for sur i kroppen, og det kan også slå uheldig ut ift vekten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå