Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Bruker Yasmin og har fått ett nytt liv, siden jeg har pco, mye hår, acneutbrudd, pms, lange sykluser og MYE blod hver gang uka kom. Alt er borte og endelig er kroppen i balanse. Men i slutten av brettet, når jeg har mensen, så får jeg veldig hodepine. Varer et par tre dager. Denne gangen var det så ille at jeg hadde vanskelig med å snu meg i sengen. Intens smerte på venstre side. I dag er den over, men er fremdeles kvalm og uvel. Noen som har opplevd å få det?
♣ Christiane ♣ Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Jepp, hørtes kjent ut. Jeg fikk migrene av P-pillene når jeg var 19 år. Da jeg ble 25 sluttet jeg og migrenen ble mye bedre. Har den fortsatt, men ikke så ulidelig jævlig som før. Spør legen om medisiner, har du pco så bør du vurdere å fortsette med pillene siden resultatene er så bra og heller få noe migrene medisin som funker i tillegg. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men migrene hos jenter dukker ofte opp i 20 årene, så kan godt hende du ville fått det uansett. Typisk mded smerte på en side( samme side hver gang) og kvalmen følger som regel med. Prøv Imigran, den fungerer ofte på syklusbetont ( hormonell) migrene.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Jepp, hørtes kjent ut. Jeg fikk migrene av P-pillene når jeg var 19 år. Da jeg ble 25 sluttet jeg og migrenen ble mye bedre. Har den fortsatt, men ikke så ulidelig jævlig som før. Spør legen om medisiner, har du pco så bør du vurdere å fortsette med pillene siden resultatene er så bra og heller få noe migrene medisin som funker i tillegg. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men migrene hos jenter dukker ofte opp i 20 årene, så kan godt hende du ville fått det uansett. Typisk mded smerte på en side( samme side hver gang) og kvalmen følger som regel med. Prøv Imigran, den fungerer ofte på syklusbetont ( hormonell) migrene. Imigran, er det på resept? Jeg kan jo sikkert unngå det litt ved å være forsiktig i den perioden, sove nok, ikke alkohol osv. Har jo ikke tatt noen hensyn til nå siden jeg ikke har hatt det før.
♣ Christiane ♣ Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Jepp, hørtes kjent ut. Jeg fikk migrene av P-pillene når jeg var 19 år. Da jeg ble 25 sluttet jeg og migrenen ble mye bedre. Har den fortsatt, men ikke så ulidelig jævlig som før. Spør legen om medisiner, har du pco så bør du vurdere å fortsette med pillene siden resultatene er så bra og heller få noe migrene medisin som funker i tillegg. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men migrene hos jenter dukker ofte opp i 20 årene, så kan godt hende du ville fått det uansett. Typisk mded smerte på en side( samme side hver gang) og kvalmen følger som regel med. Prøv Imigran, den fungerer ofte på syklusbetont ( hormonell) migrene. Imigran, er det på resept? Jeg kan jo sikkert unngå det litt ved å være forsiktig i den perioden, sove nok, ikke alkohol osv. Har jo ikke tatt noen hensyn til nå siden jeg ikke har hatt det før. Ja, det er på resept. Hormonell migrene er det vanskelig å unngå, det er ikke alkohol osv som utløser den, men svingningene i homonene før menstruasjon. Ville heller tatt en tur til legen og testet de eller noe annet de har som kan fungere. Migrene medisiner er ikke smertestillende som du blir sløv av, men inneholder et encym som skal hjelpe hjerne å trekke sammen de blodårene som har utvidet seg for mye og som skaper smerte. Til info vil Paracet og lignende bare gjøre det værre iom at dette er stoffer som utvider blodårene ytterligere. Migrene er det omvendte av vanlig hodepine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå