*Miss Flua* Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Det har jeg hørt helt siden jeg gikk gravid med mini. Hva skjer med det?? Vil man at andre skal ha like krevende barn som en selv?? Mini er en snill og rolig unge på 7 måneder. Vi har hatt våre slitsomme tider vi også, men alt i alt bare koser jeg meg! Men helt siden jeg gikk gravid så har spesielt ei jeg kjenner hele tiden måtte kommentere hvor slitsomt det kommer til å bli! "Den første tida er heeelt forferdelig", "Bare vent noen uker, så...", "Om et par måneder, DA...". Ho har hatt noen veldig krevende barn selv, hele veien..men det betyr da ikke at min unge blir sånn?! Stakkars gubben har jo hatt et helt forvrengt bilde av hvordan ting kom til å bli, han var jo liiiivredd til at ungen skulle komme stakar. Og han venter jo fortsatt på at det skal bli så ille som ho sier..det gjør forsåvidt jeg også...
Gjest thricane Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Tja, det ligger jo noe i det, selv om man sikkert kunne spart seg å være så opptatt av det. For min del var 6 mnd en drøm, men 1-2 år var et mareritt. Klatre på alt, smake på alt, stikke av, åpne alt. Språket er jo ikke helt på plass, så ikke lett å avtale eller nå gjennom med fornuftige argumenter :-) Kan jo ikke være på besøk hos noen uten å fly beina av seg. Derimot treårstrassen har jeg sett lite til, den er bare morsom i forhold. Så om det blir verre, så blir det også bedre. Barneskole er jo en drøm. Elsker den alderen.
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Kan hende det er en selvforsvarsmekanisme? Gå i deg selv, serverer du enkle quick fix-løsninger til henne ala "det er jo bare å legge ungen ned og gå ut, så sovner den jo" el? For det finnes ikke noe mer irriterende å høre for en forelder som har sover max 3 timer i døgnet det siste året og har prøvd "alt"... (hilsen en til med relativt enkle unger.. Sm prøver å bare lytte til andres klaging, fordi de trenger å få det ut...)
Major HotLips Houlihan Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har hatt en litt vrang baby og nå en veldig enkel og blid baby, så det kan nok gå begge veier. Min erfaring er at man ikke skal høre så masse på andre, man vet best selv. Når folk sier sånt til meg så nikker og smiler jeg, men egentlig så går det de sier inn det ene øret og ut det andre
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Jeg tror nok heller det kommer helt ann på hvordan man takler det! Alle barn er forskjellig:) Noen er stille og rolig, andre litt mer aktive. Jeg hadde fødselsdep. og hadde samtidig verdens snilleste baby, men taklet det dårlig. mens en venninde av meg hadde to aktive og klaget aldri. Hun venninen din trives vel kansje ikke så godt i mors rollen som det du gjør. Det er jo helt klart at babyen din vil forandre seg, men det blir bare mer morro jo eldre de blir min gutt var snill helt frem til han kom i trassalderen rett før han ble 3 år. han er fortsatt snill, men en smule mer rampete og kansje litt dauhørt:P hehe..
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Ja det har jeg også hørt gang på gang. Men ungen som nå er 5 år er faktisk fremdeles en drøm av et barn. Aldri vært noen problemer med henne. Tok det forøvrig igjen i barn nummer to. 2,5 år og har nettopp sovet sin første hele natt. Og legginga er så som så. Er jeg heldig så sovner hun før jeg går og legger meg. Kan aldri tenke meg at det blir noe verre.
Musemorbr / Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Sånn har min mor vært hele veien. Bare vent, det blir verre. Hva skal det være godt for? Det hjelper jo ikke det minste.
*Miss Flua* Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2012 Nei jeg har ikke kommet med "råd og tips" til henne (som jeg husker ihvertfall ). Det er heller jeg som har spurt ho hvis det er noe Jeg gjør litt som deg, Leona, jeg smiler og nikker og lar det gå inn det ene øret og ut det andre hehe For jeg VET jo faktisk ikke hvordan det kommer til å bli, men poenget er jo litt at det vet jo ikke ho heller Og selvfølgelig, det blir jo mer travelt når han begynner å løpe rundt, skal klå på alt og tryner og skader seg osv osv. Men for alt ho vet, så syns ikke jeg det blir så gæærnt. Det vet jeg jo ikke før jeg er der
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 Alle barn er forskjellige, og å sammenligne blir helt feil. Har 5 barn, og de er ganske så forskjellige. Noen har vert krevende, mens andre har jeg knapt "merket"
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 31. juli 2012 #10 Skrevet 31. juli 2012 Kanskje hun skulle ønske noen hadde advart henne mot at det kan bli tøft og derfor tror det hun gjør nå er å gjøre deg en tjeneste? Ellers så er barn ulike, også søsken, og noen er veldig krevende, andre ikke. Jeg personlig synes barseltiden har vært ganske koselig, babytiden stress, 1-årsalderen enda mer stress, 2-års alderen litt bedre, og så har det bare gått oppover/framover og blitt enklere og enklere
Tauriel Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 Går og venter selv på at det skal bli verre :-) jentungen er jo en drøm i forhold til hva andre forteller :-D hun hører til og meg etter nei ;-) fra hun var født har jeg også gått hørt at det blir verre, selvfølgelig tester hun meg, men jeg rikker ikke reglene og hun lystrer etterhvert igjen ;-)
Gjest marie-s Skrevet 31. juli 2012 #12 Skrevet 31. juli 2012 Det der er vel akkurat som når man forteller folk at man skal til tannlegen å trekke en visdomstann, alle skrekkhistorene skal frem. Jeg er helt enig med deg i det at man blir litt lei av å høre hvor galt det skal bli osv. Jeg fikk stadig høre at det var bare å vente på at gutten min skulle begynne skulle begynne å våkne om nettene, få tenner, trassalder osv. Alt det ble spådd om har slått feil, han sov hele natten gjennom fra dag 1, hadde ingen problemer med tenner, trassen gikk kjempefint...osv. Det er nesten så man får lyst til å si til de som må klage på alt at: Tenk deg godt om før du får et barn til.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 For meg har det bare blitt bedre og bedre for hver måned, har to barn som hadde kolikk. Begge har vært av den aktive og sta typen. Den siste har vært en som stort sett sover om natta. Er enkel å ha med å gjøre. Er 1 år, og fikler med alt, men det er ikke så veldig stort problem om man tilrettelegger litt i huset. Man bør ikke tro at ens egen erfaring er oppskriften på hvordan det blir for alle andre. Det er irriterende!
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. juli 2012 #14 Skrevet 31. juli 2012 Har fått høre det samme, og lo det vekk når sønnen min fra han var 2.mnd sov hele natta uten mat, fra 21-08. Han var en drøm av en baby, og er fortsatt en enkel unge i en alder av snart 5. Jenta derimot hadde kolikk og sov ikke før hun var 3. Fikk høre hele tiden at det bare ble verre, og nå som jeg har 2 unger på snart 8 og snart 5 så skjønner jeg hva de mener!! Det er jo et helvette uten like hver eneste dag....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå