Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Ja, jeg får vel prisen for at jeg er en dårlig venninne eller noe når jeg nå skriver dette innlegget, men jeg trenger bare å få det ut og få litt synspunkter.. Skal prøve å forklare så godt jeg kan.. Jeg har en venninne, vi har vært venninner i ca 5 år. Vi snakker en del på telefonen da hun bor et stykke unna. Hver gang vi prater på telefonen så er det for det meste hun og hennes liv det går i. Hun har hatt mye problemer med typen (som jeg har sagt til henne nesten siden dag èn er dårlig nytt for henne [hasjmisbruker blandt annet]), og jeg begynner å bli ganske irritert over at hun ikke innser det selv at hun kan finne noe MYE bedre der ute.. (selv om jeg også sier at det selvfølgelig er hennes liv..) Flere ganger har jeg dratt på besøk til henne (avtalt besøk), hvor hun samtlige ganger har "glemt" at jeg skal komme og dukker opp etter 20-30 min fordi hun har sovet. Hver gang jeg skal fortelle om noe fra mitt eget liv er det jeg får til svar for det meste "så flott, men vet du hva jeg opplevde her om dagen/gjorde her om dagen".. Ble jo skuffet den dagen jeg fortalte henne at jeg var gravid og alt jeg fikk tilbake var, "flott, jeg skal snart starte treningen av hesten min." Hver gang jeg har noe på hjertet føler jeg at jeg blir overkjørt da hun fortsetter å fortelle om ditt "spennende" liv. Nei, vennskap er jo noe man skal verdsette og ta vare på, men burde jeg være glad for at hun er venninnen min da jeg aldri føler jeg får noe støtte fra henne? Venner er vel til for å være der for en, men jeg føler ikke hun er der for meg.
ana_fi_hob_ Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Synes det virker litt som om vennina di Kansje er en smule selvopptatt. Hva med å si det rett ut at , kan vi prate litt om meg og mitt også ? Jeg har mye jeg vil fortelle deg også. :-). Det kan jo hende at hun bare har så fryktelig lyst å fortelle deg om ting, sånn at hun glemmer å høre om deg også. Men som sagt, forsøk å få henne til å forstå at du også har mye på hjertet. Et vennskap går begge veier :-). Gratulere med graviditet forresten. Så fantastisk :-)
Mrs Smith Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Kjenner igjen den typen... Jeg er blitt ganske selektiv når det gjelder venninner og hvem jeg vil bruke tid på. Venninner som ikke gir meg noe ha jeg minimal kontakt med, har ikke kuttet ut så mange på min vei, men det går mer over i sporadisk kontakt. Venninnen din høres temmelig selvsentrert ut og du får spørre deg selv om hva det er hun gir deg, hvorfor tilbringer dere tid sammen ? Er svaret nada, ville jeg minimert (heter det det?) kontakten med henne. Spør hun hvorfor du er avisende, noe jeg tipper ikke hun gjør, kan du jo på en fin måte si hva du føler, ellers får nok ikke du forandret henne... Lykke til :-) Endret 30. juli 2012 av Mrs Smith
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Synes det virker litt som om vennina di Kansje er en smule selvopptatt. Hva med å si det rett ut at , kan vi prate litt om meg og mitt også ? Jeg har mye jeg vil fortelle deg også. :-). Det kan jo hende at hun bare har så fryktelig lyst å fortelle deg om ting, sånn at hun glemmer å høre om deg også. Men som sagt, forsøk å få henne til å forstå at du også har mye på hjertet. Et vennskap går begge veier :-). Gratulere med graviditet forresten. Så fantastisk :-) Er ikke gravid lenger, fikk en datter for snart 7 mnd siden Men ellers takk, skrev det vel litt rart. Bare kom plutselig ikke på alle historiene jeg har om henne. Ja, er vel igrunn det jeg også tenker, at hun er en god del selvopptatt. Hadde vært greit å kunne sagt noe annet enn "jaa, mmm og ok" i en samtale for en gangs skyld, eller, jeg kommer jo med råd og sånn også. Virker nesten som hun ser på meg som en rådgiver/psykolog..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Kjenner igjen den typen... Jeg er blitt ganske selektiv når det gjelder venninner og hvem jeg vil bruke tid på. Venninner som ikke gir meg noe ha jeg minimal kontakt med, har ikke kuttet ut så mange på min vei, men det går mer over i sporadisk kontakt. Venninnen din høres temmelig selvsentrert ut og du får spørre deg selv om hva det er hun gir deg, hvorfor tilbringer dere tid sammen ? Er svaret nada, ville jeg minimert (heter det det?) kontakten med henne. Spør hun hvorfor du er avisende, noe jeg tipper ikke hun gjør, kan du jo på en fin måte si hva du føler, ellers får nok ikke du forandret henne... Lykke til :-) Takk for svar. Ja, jeg burde vel ta en prat med henne, igjen. Virker som alt jeg sier går i glemmeboka. Greit nok at hun kanskje ikke er såå interessert i meg og mitt, men det hadde vært litt koselig å få litt feedback avogtil. Er vel strengt tatt det venner er til for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå