Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Heldigvis er ferien snart over og hverdagen kan begynne igjen, det er vel nesten ikke lov til å si det men jeg ser frem til å sende ungene i barnehagen. Jeg er helt alene med to jenter på 2 og 5 år, pappan stikker innom en gang i skuddåret ca.. Eldste har bestendig vært trassig, selv da hun begynte i barnehagen 1,5 år gammelt hyla hun som bare det når hun skulle ha på klær.Etter at lillesøsteren kom til har det blitt værre, og i det siste har hun begynt å slått meg og kaller meg dum hvis hun ikke får lov til noe. Dette kan skje flere ganger om dagen ofte begynner hun å skrike høyt, løper mot meg, slår flere ganger og sier stygge ting. I starten reagerte jeg ved å holde hendene hennes slik at hun ikke fikk slå og sa at hun ikke har lov til å slå. Men problemet bare eskalerte og hun gav seg aldri. Etterhvert har jeg prøvd å bare ignorere henne når hun får et utbrudd, men jeg synes det er utfordrende når hun denger løs.. Men som sagt, det virker som om hun gir seg lettere når hun ikke får oppmerksomhet. Senest i dag skjedde det, fordi jeg ikke fikk til å hjelpe henne med å ta av joggeskoene(som hun fint klarer å ta av selv) fordi jeg holdt på å lage mat til henne å så fikk hun ikke komme inn på stuen før hun hadde tatt dem av seg.Det var det som skulle til for å utløse det hele. I tillegg sto jeg bøyd for å plukke opp noe fra golvet da hun kom å slo meg rett over nesen så det gjorde innmarri vondt, jeg regerte instinktvis og skubba henne bort så hun ramla på rumpa...og da ble hun helt krakilsk.. Så nå føler jeg meg som verdens verste mor som ikke ser helt hvordan dette bør løses, jeg føler meg pill rotten for at jeg skubbet henne så hun datt, Er bare lei og trist av det hele.. Når det ikke er sånne hendelser er hun blid og glad, spiser bra, sover bra og har mange venner så jeg er ikke bekymret for den biten. Er dette vanlig egentlig, blir det bedre etterhvert? Noes som har opplevd det samme?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Har ikke noen råd eller så mye fornuftig å komme med dessverre, men jeg har litt av den samme kampen med min 5 åring for tiden.. han som hadde sluttet å slå og å få raserianfall har nå begynt på igjen.. og jeg gleder meg også til barnehagen begynner Jeg håper det er "vanlig" og at det blir bedre! Og ang at du dyttet henne.. skjønner følelsen din i ettertid, men av og til reagerer man bare på sekundet uten å tenke seg om og det vil nok gå helt fint selv om det skjedde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå