Gå til innhold

Kan barnefar sette foten ned her? (Flytting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn for å ha det sagt: Jeg har datteren vår fast og han har henne annenhver helg og i enkelte høytider etter avtale. Nå har det seg slik at bolig og jobbmarkedet her vi bor er meget trangt og vi må flytte hjem til mine foreldre for en liten periode til vi stabler oss på beina og finner jobb og bolig. Den nåværende bhgplassen må kanskje sies opp også, da det er ubevisst til hvor lenge vi kan finne oss ny plass å bo, veeldig vanskelig om dagen. Der hvor søsteren min bor ( er en time unna herfra med hurtigbåt) vet hun av en leilighet med 3 soverom for 7000 kr i mnd, og hun skulle skaffe alle møblene hvis vi bestemte oss for å flytte dit. Er også jobbmuligheter der, og jeg har henne i nærheten der i tillegg til min svigerbror og nieser/ og min ene nevø. Det er god mulighet for å pendle hit annenhver helg hvor vi bor nå, men nå truer bf med at det blir et helvete om vi flytter.. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at hvis han ikke har henne mer enn annenhver helg så ser jeg ikke problemet. Men så er det så mange regler nå. Feks denne med meldeplikt for flytting. Men jeg vet ikke hvor mye den har å si når han har henne så lite. Sjekk det ut med feks familievernkontoret? De kan dette. Lykke til! :)

Skrevet
Sånn for å ha det sagt: Jeg har datteren vår fast og han har henne annenhver helg og i enkelte høytider etter avtale. Nå har det seg slik at bolig og jobbmarkedet her vi bor er meget trangt og vi må flytte hjem til mine foreldre for en liten periode til vi stabler oss på beina og finner jobb og bolig. Den nåværende bhgplassen må kanskje sies opp også, da det er ubevisst til hvor lenge vi kan finne oss ny plass å bo, veeldig vanskelig om dagen. Der hvor søsteren min bor ( er en time unna herfra med hurtigbåt) vet hun av en leilighet med 3 soverom for 7000 kr i mnd, og hun skulle skaffe alle møblene hvis vi bestemte oss for å flytte dit. Er også jobbmuligheter der, og jeg har henne i nærheten der i tillegg til min svigerbror og nieser/ og min ene nevø. Det er god mulighet for å pendle hit annenhver helg hvor vi bor nå, men nå truer bf med at det blir et helvete om vi flytter.. Hva mener dere?

Har faktisk ingen respekt for mennesker som truer andre på den måten. Hadde faktisk ikke nølt med å flytte. Det er jo ikke akkurat sånn at du flytter til utlandet.

Skrevet

Vel, når han bare har henne annenhver helg og det kun er en time unna, så ser jeg ikke problemet igrunn. Men du har 6 ukers varsel, der du må varsle far at du flytter før du gjør det. Han kan ikke gjøre annet enn å ta det til retten om han vil hindre deg. Da må dere først gjennom megling på familievernkontoret.

Skrevet

Han kan lage et helvete, han kan søke hovedomsorgen og trekke saken for retten.

Spørsmålet er om han virkelig ønsker det eller om han bare ønsker å kontrollere deg.

Hadde dere hatt 50/50 eller 60/40 deling hadde jeg skjønt at han satte seg på bakbena, det ville enhver pappa i den situasjonen gjort. Det er en forutsetning for en vellykket 50/50 deling at man bor i samme skolekrets.

Men når han har henne så lite skjønner jeg ikke hvorfor han skal protestere så mye, en time er ikke så mye om han bare har henne annenhver helg.

Skrevet

Takk for svar:) Ja om han skal trekke oss for retten aner jeg ikke?! Det beste er om datteren vår blir med meg, vi har blitt enig om at den samværsløsningen vi har nå er den beste ( Vi har en 3 åring sammen). Han ser henne aldri i ukedagene uansett, så jeg ser ikke helt problemet? Han sier det blir trøbbel med NAV om vi flytter?! ( han betaler 3500 i bidrag, og har en høy bidragsgjeld) Han kunne uansett aldri hatt henne i ukedagene, da jobben hans ikke er ferdig før i 17-18 tiden på kvelden og da er barnehagene stengt. Jeg vil ikke flytte herfra ( har venner, noe fam og kjæreste her), men føler meg tvunget mtp jobb og boligmarked og som arbeidssøker må jeg være villig å flytte på meg.. HI

Skrevet

Han kan ikke gjøre noe som helst for å hindre deg. Det verste han kan gjøre er å bestille meklingstime til dere på familievernkontoret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...