Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Som en foss her også Nå er min lille på 2,5 år nesten blitt 3 år da, så det er jo en klar forbedring her i forhold til for nesten ett år siden. Språket utvikler seg veldig i året mellom 2 år og 3 år. Nå snakker vesla i lange setninger der det meste av grammatikken er noenlunde på plass og uttalen stort sett god. Da hun var akkurat 2 år var det vel mer ett og to ord med noen litt lenger setninger på opp til en 5-6 ord om jeg husker riktig. Mangler litt på grammatikken da, og harr mer utydelig uttale.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 HOs vår lille eksploderte språket en mnd før toårsdagen, nå to år og en mnd gammel kommer det setninger på 4-5 ord, masse nye ord hver dag, og raserianfall, sinne og frustrasjon har vi nesten glemt. Vi kan plutselig ha en samtale:-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Har h*n mange ord og snakker i hele og lange setninger?
storm i et vannglass Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Har ei på 2,5 år som snakker så lenge hun er våken. Det er ikke helt rent da hun har litt problemer med å si K. Ellers er det endel ord som blir stokket om på som jorbær, blir jorderbær, og dinosaur blir saunadinator. Forståelsen av min, din, meg og deg er også ikke på plass enda. Eller bøyning i feks. Jeg vil ikke, blir av og til til jeg viller ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #7 Skrevet 30. juli 2012 Når han var 2-2,5 år snakket han lite, det var mest uforståelig babbel og et og annet ordentlig ord innimellom. Når han var 2,5 begynte han i bhg og det tok ikke langt tid før språket løsnet skikkelig. Nå er han 3,5 og snakker ikke helt rent, men gjør seg greit forstått. Barnehagen syns han har fin framgang og uttrykker ikke bekymring, så da gjør ikke jeg det heller. Når jeg hører på jevnaldrende i bhg(og forsåvidt eldre også) så snakker de ikke særlig bedre de heller. For mange løsner ikke språket før i 2,5 års alderen så som oftest er det ikke grunn til bekymring for språket før den tid.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Han snakker som en foss, men det er ikek alle ordene som kommer riktig, eller som man skjønner enda. Men han blir bedre og bedre for hver dag. Sier ikek lange setninger. Max 2 ord om gangen. Aldri telt hvor mange ord han kan..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Har h*n mange ord og snakker i hele og lange setninger? Hun har mange ord og snakker i lengre setninger. Hun kan fortelle hva hun har gjort i barnehagen, føre en samtale over telefon og skravla går i ett
Mammaaaaaa Skrevet 30. juli 2012 #10 Skrevet 30. juli 2012 Min lille på 2 snakker hele dagen lang:) Han snakker i setninger på 4-5 ord. Ordene er nesten rett. Støvler=døvler, ikkje=isse osv.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 Har en på 20 mnd, som snakker som en foss. Snakker setninger og kan hundrevis av ord. "Alle" kommenterer hvor tidlig ute han er med snakkingen. Veldig moro da:)
Sjokoman Skrevet 30. juli 2012 #13 Skrevet 30. juli 2012 2 år og 3 mnd og snakker som en foss! Hele setninger , lange ord og sier både r og l helt rent:) Men om du spør fordi du er bekymret for din egen toåring er det så forskjellig i den alderen at jeg ville ikke bekymret meg:) Vet om et par barn som knapt sa et ord før de var tre år, men da det endelig løsnet kom det hele setninger med en gang:) Ifht om barn feks trenger dren i øret så merker man jo godt om barnet skjønner hva du sier til dem selv om de ikke svarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå