Gjest Gullguttene Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Jeg fikk min første lønnslipp fra NAV i dag. Og de har bare trukket 15,27% skatt. Er ikke det veldig lite? Hva går de ut i fra når de trekker skatt, og kan jeg eventuelt be de trekke mer eller burde jeg sette av penger til min kommende baksmell?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Nav trekker det skatteetaten mener du skal betale, de har direkte kontakt så jeg regner med skatteetaten har satt skatten ut fra fjorårets inntekt. Du kan sette opp skatten om du ønsker, ta kontakt med skatteetaten så sender de nye opplysninger til nav.
MrsMilla Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Finn ut hva du sånn omtrentlig skal tjene brutto i år, og hvor mye skatt sånn omtrentlig. Da vet du hvor mye du bør trekke i skatt i mnd for å ikke havne i baksmell. Alternativt sett av mellomlegget mellom de femtenprosentene og typisk 30-36 prosent over på en sparekonto du ikke rører.
Gjest Gullguttene Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Skatteetaten sine sider er nede for øyeblikket. Jeg får "bare" 600 kroner dagen av NAV (100%) fordi jeg har to jobber, kanskje det er derfor? Den andre jobben er kommunal så der får jeg alt jeg skal ha utbetalt av kommunen. Heldigvis trekker kommunen det jeg vanligvis trekker, og fikk igjen litt over 20 000 på skatten i år, det har kanskje også noe å si? Jeg tror jeg bare setter av litt ekstra hver måned også får jeg heller kose meg med ekstra penger dersom det ikke blir noen baksmell likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå