Gå til innhold

merking av klær? Barnehageoppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den beste måten å merke klær på? Tusj eller klistrelapper/strykelapper?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har brukt alle tre variantene. Tusj er lettvint og praktisk de gangene du står der og skal kle på barnet og oppdager at det ikke står navn i plagget. I ytterjakker og dresser er det ofte egne merkelapper med plass for navn, og det er lettvint å skrive på.

Klistrelapper er perfekte på matbokser og støvler.

Strykelapper er min favoritt og det jeg har brukt mest. Jeg stryker dem på "vaskelappen" inni klærne sånn at jeg kan klippe dem av hvis klærne skal arves bort til andre.

Mange her omkring sverger til sy-på-lapper. De bretter dem dobbelt og syr dem på med noen få sting, som en hempe. Det har jeg aldri giddet...

Skrevet (endret)

Navnestempel er knallBare å stemple i klærne:)Og så har jeg hatt mye glede av klistrelapper til matbokser , drikkeflasker og har brukt det på skotøy også.

Endret av *Smiley*venter nr 3 :):)
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ja, takk til alt (bortsett fra navnestempel. det har jeg bare dårlig erfaring med).

I ullklær syr jeg fast merker.

Matbokser, drikkeflasker, sko etc. merker jeg med klistrelapper.

I vanlige klær bruker jeg tusj eller klistrelapper.

Skrevet

Jeg foretrekker strykelapper. Men har en penn også slik at jeg kan skrive på i en fei om det er noe som mangler navn.

Skrevet

Penn på vaskelappen;)

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg sverger til navnestempel i klær. På matbokser, flasker o.l syns jeg klistrelapper er veldig greit. Har aldri brukt strykelapper ettersom jeg er litt lat, så det kan jeg ikke uttale meg om :P

Skrevet

Tusj! :-)

Brukt 300 på stempel.

Brukt 600 på lapper av ulikt slag.

Bruker kun tusj, og kunne greid meg med 0,- da tusjen jeg har er jobben sin.

Lappene og stempelet flyte rundt i huset et sted.

Skrevet

Bare tusj her også, fungerer utmerket.

Skrevet

Bruker stortsett tusj. Men ikke sånn tusj som er til klesmerking, men en sånn cd-marker tusj!

Ellers så går det i strykelapper. Praktisk når man skal merke MYE klær samtidig.

Skrevet

Strykelapper.. Men jeg "stryker" dem på med rettetangen..

Den er lettere å komme til med enn det store strykejernet :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet
Strykelapper.. Men jeg "stryker" dem på med rettetangen.. Den er lettere å komme til med enn det store strykejernet :)

Det hørtes smart ut. Hvordan gjør du det?

Skrevet

Vanskelig å forklare. Men jeg bruker bare den ene delen.

Holder plagget på flat hånd og stryker med rettetangen.

Kan være greit å ha et tøystykke (klut el) i hånda slik at det ikke blir så varmt i hånda..

Herregud, skjønte du noe av dette?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet
Vanskelig å forklare. Men jeg bruker bare den ene delen. Holder plagget på flat hånd og stryker med rettetangen. Kan være greit å ha et tøystykke (klut el) i hånda slik at det ikke blir så varmt i hånda.. Herregud, skjønte du noe av dette?

Du har ikke noe imellom strykemerket og rettetanga? Hmm, hørtes lurt ut og må prøves. Takk for tips :)

Skrevet
Vanskelig å forklare. Men jeg bruker bare den ene delen. Holder plagget på flat hånd og stryker med rettetangen. Kan være greit å ha et tøystykke (klut el) i hånda slik at det ikke blir så varmt i hånda.. Herregud, skjønte du noe av dette?
Du har ikke noe imellom strykemerket og rettetanga? Hmm, hørtes lurt ut og må prøves. Takk for tips :)

Nei ikke annet enn det vanlige matpapiret eller strykepapir eller hva nå i alle verdens dager det skal kalles. Det som gjør at lappen smelter fast i jernet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...